Site logo
1 noiembrie 2022

Secretarul Comisiei de Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, Zacharie Benedek, a tras din nou, marți, un semnal de alarmă, arătând că statul român acordă doar facilități pentru transportatorii rutieri, în detrimentul celor feroviari.

„Când vorbim despre accidente, despre siguranța circulației rutiere facem o singură chestie – dăm amenzi. Dar nu există prevenție, nu vrem să dicutăm serios despre protecția mediului. Că dacă am fi serioși și am discuta serios și am lua niște măsuri, atunci pe prima pagină sau la primul punct ar fi transportul multimodal și transportul pe calea ferată. În continuare, dăm facilități numai transportatorilor rutieri, fără să ne gândim ce facem cu transportatorii feroviari, cu operatorii feroviari, dar toate sunt frumoase, declarații politice și așa mai departe. Deci rugămintea mea față de această comisie, cred că sunt unul dintre cei mai vechi membri (…) este să fim mai serioși și să ne ocupăm în continuare de infrastructura acestei țări”, a spus deputatul în plenul comisiei menționate.

Transportul de marfă ar trebui mutat pe calea ferată

Nu este pentru prima oară când Zacharie Benedek atrage atenția asupra faptul că se dau doar facilități pentru transportatorii rutieri și că și operatorii feroviari ar trebui să beneficieze de stimulente similare sau chiar mai consistente.

Benedek a ținut să sublinieze o decădere a sistemului feroviar după 1990, dar și potențialul acestuia. „Am avut 306 milioane tone marfă, acum avem sub 60 de milioane de tone. Erau 20.000 km cale ferată, am ajuns undeva la 11.000 km. Suntem cu toții vinovați, Executiv, Legislativ până la cei care au lucrat în domeniu. Au fost inclusiv directori de regionale de cale ferată care au acționat împotriva transportului feroviar, susținând firmele de transport rutier. Avem o grămadă de proiecte, master plan investiții, dar dacă ne uităm la bugetul pe 2022 rămânem mirați și ne gândim că nu putem pune infrastructura la punct”, a spus parlamentarul la Summiul Zilele Feroviare 2022, organizat de Club Feroviar în luna martie a acestui an.

Un transfer al mărfurilor pe calea ferată de pe rutier ar aduce creștere economică, a mai spus el: „Dacă am transporta 30% din marfa de pe rutier pe calea ferată, am avea 3,5 puncte procentuale în plus la PIB. Tot ce înseamnă infrastructura, marfa, reprezintă o grămadă de posibilități. Sunt clădiri importante în orașe și nu ne folosim de aceste imobile”.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share