Site logo
Blocajele în proiectul britanic HS2 amenință producția de material rulant din Marea Britanie
3 aprilie 2024

Blocajele în proiectul britanic HS2 amenință producția de material rulant din Marea Britanie. Alstom va opri întreaga producție la uzina sa din Derby, Marea Britanie, și va relua concedierile ca urmare a unor sincope în comenzile de material rulant destinat proiectului de mare viteză HS2.

Compania a emis o notificare către lucrători prin care confirmă că va demobiliza operațiunile de producție și va relua consultările privind concedierile, potrivit publicației Derby Telegraph.

Alstom, producătorul de trenuri de la Derby, aflat sub presiune, a confirmat că a reluat procesul de consultare privind concedierile, după ce nu a reușit să obțină lucrări pentru construirea de noi trenuri, care ar acoperi deficitul de producție între momentul actual și mijlocul anului 2026, când ar trebui să înceapă o comandă pentru construirea trenurilor HS2.

Blocajele amenință producția de material rulant din Marea Britanie

Un purtător de cuvânt al companiei a explicat, de asemenea, de ce o ofertă de a construi cinci trenuri nu a fost suficientă pentru a susține Alstom sau lanțul său de aprovizionare în următorii doi ani.

Liderul consiliului municipal Derby City Council, Baggy Shanker, care a vizitat marți, 2 aprilie, situl Litchurch Lane, a confirmat, de asemenea, că societatea a emis o notificare către lucrători, confirmând că va demobiliza operațiunile de producție și va relua consultările privind concedierile. Site-ul are aproximativ 3.000 de angajați și susține aproximativ 15.000 de locuri de muncă în lanțul de aprovizionare mai larg.

Timp de mai multe luni, a existat o incertitudine cu privire la ceea ce se va întâmpla după ce ultimul tren nou a ieșit de pe linia de producție de la Litchurch Lane pe 21 martie, atât guvernul britanic, cât și Alstom purtând discuții pentru a rezolva situația. Mesajele care au apărut au devenit din ce în ce mai sumbre cu privire la viitorul construcției de trenuri în Derby.

Un purtător de cuvânt al Alstom a declarat: „În ianuarie am întrerupt procesul de consultare privind concedierile voluntare pentru personalul permanent, presupunând că se va asigura un volum de muncă suplimentar în urma a zece luni de discuții intense cu guvernul. Nu am obținut această muncă, așa că vom relua acum procesul de consultare privind concedierile”.

În urmă cu două săptămâni s-a aflat că cinci trenuri cuprinzând 45 de vagoane au fost oferite companiei Alstom ca soluție pe termen scurt, cu posibilitatea de a mai fi oferite încă cinci, dar purtătorul de cuvânt a spus: „Nu am avut nicio problemă cu acest lucru: discuțiile noastre cu Departamentul pentru Transporturi (DfT) s-au axat pe identificarea pachetelor de lucrări care ar putea umple un decalaj de producție de aproximativ 27 de luni.”

„Cele cinci trenuri ar oferi un volum total de muncă de 45 de vagoane individuale pentru un șantier care tocmai a finalizat 2.660 de vagoane în ultimii ani. Întotdeauna am fost clari cu DfT în sensul că pentru ca o comandă atât de mică să fie viabilă pentru șantier și pentru lanțul nostru de aprovizionare, această oportunitate ar trebui să intre în producție cam în același timp cu o altă oportunitate potențială (pentru alte 50 de vagoane individuale) care este în discuție, dar pentru care nu am primit o decizie finală și fără echivoc.

„Am fost informați de către DfT săptămâna trecută să nu ne așteptăm la o astfel de decizie pentru cel puțin încă patru luni. Aceste două oportunități (totalizând 95 de vagoane individuale) ar trebui să intre în producție cam în același timp, deoarece au în comun același produs „Aventra” și, prin urmare, un lanț de aprovizionare comun. O comandă a celor cinci trenuri nu poate susține singură viabilitatea Litchurch Lane sau a lanțului nostru de aprovizionare în următoarele aproximativ 27 de luni.”

În prezent există trenuri finalizate care trec prin teste finale la fabrică pentru a le permite să intre în serviciu în următoarele câteva luni.

Purtătorul de cuvânt al Alstom a adăugat: „Nu există în prezent pe piață oportunități de licitație pentru o nouă flotă de trenuri pentru care Alstom sau alți producători să poată licita. Acest lucru este de necontestat.

„Situația este simplă. DfT a confirmat public faptul că „se așteaptă” ca mai multe oportunități să apară în acest an (de exemplu Chiltern, Northern și Southeastern), dar nu și-a luat angajamente cu privire la calendarul sau la data la care vor fi atribuite contractele. Într-adevăr, ni s-a spus că oportunitatea Southeastern va fi lansată pe piață la sfârșitul lunii februarie – încă nu a fost.”

Doi ani neacoperiți de comenzi

„Este nevoie, în medie, de trei ani de la lansarea unui proces de licitație competitivă până când materia primă ajunge în fabrică. Acesta este motivul pentru care spunem că Alstom nu are un volum de muncă angajat până la jumătatea anului 2026 pentru HS2.”

Liderul consiliului municipal Derby City Council, Baggy Shanker, care a vorbit cu muncitorii și inginerii din fabrică în timpul vizitei sale, a declarat că era „foarte liniște și liniile de producție goale”.

El a spus: „Astăzi am auzit vestea pe care nu am vrut să o aud niciodată. Alstom, proprietar al Derby Litchurch Lane, a emis o notificare către toți cei care lucrează la locul de muncă, confirmând că acum va demobiliza operațiunile de producție de la Litchurch Lane și va relua o consultare privind concedierile pentru personalul de producție permanent. Încetarea producției de trenuri la Litchurch Lane după 147 de ani este o veste teribilă pentru orașul nostru, pentru cei care lucrează la acest amplasament și pentru familiile lor, precum și pentru cei care lucrează pentru nenumărații furnizori ai instalației. Este, de asemenea, o veste teribilă pentru Marea Britanie.”

„Litchurch Lane este cea mai mare fabrică de trenuri din țară și singurul loc în care trenurile sunt proiectate și dezvoltate, precum și construite și testate. Veștile de astăzi nu afectează sutele de proiectanți de trenuri care lucrează la acest amplasament, dar, personal, sunt îngrijorat și de viitorul lor pe termen lung dacă liniile de producție de la Derby rămân oprite pentru prea mult timp.”

Baggy Shanker s-a declarat „sincer uimit că ne aflăm în această situație” și a spus că Litchurch Lane este unul dintre cele mai importante situri globale ale companiei. El a adăugat: „Viitorul căii ferate este luminos sau ar trebui să fie. Guvernul subliniază, pe bună dreptate, importanța achiziției viitoare de trenuri în Marea Britanie. Noile achiziții durează peste doi ani de la atribuirea contractului până când ajung pe linia de producție. De aceea, Litchurch Lane are nevoie, de asemenea, de comenzi subsecvente pe termen scurt și de opțiuni care pot fi pe linia de producție în câteva luni, nu în ani. Alstom a spus guvernului că are nevoie de aproximativ 100 de vagoane de tren Aventra pentru a menține liniile de producție în funcțiune, dar guvernul se angajează doar la aproximativ o jumătate din această sumă. Nu numai atât, dar Alstom s-a angajat, de asemenea, să proiecteze și să construiască succesorul Aventra, Adessia, la Derby, mai degrabă decât în străinătate. Având în vedere ce este în joc, nu poate fi dincolo de inteligența miniștrilor și a oficialilor să găsească o soluție, dar trebuie să acționeze acum.”

Derbyshire Live a contactat DfT pentru un comentariu cu privire la ultima situație a Alstom. Un purtător de cuvânt al DfT a trimis Derbyshire Live la o scrisoare a secretarului de stat pentru transporturi, Mark Harper, care a postat o scrisoare pe X, fostul Twitter, ca răspuns la apelurile laburiștilor de a proteja locurile de muncă la Hitachi din Newton Aycliffe și Alstom – și a spus că nu mai are nimic de adăugat la scrisoarea sa.

Într-o parte a acesteia, Mark Harper a spus: „Sunt foarte conștient de provocările cu care se confruntă Alstom, Hitachi și lanțurile lor de aprovizionare. Ambele companii se confruntă cu un deficit de muncă pe termen scurt înainte de începerea lucrărilor la materialul rulant HS2, pentru care sunt o asociere în participațiune.”

El a continuat prin a spune: „Prioritatea noastră principală este de a contribui la asigurarea faptului că forța de muncă a Alstom și Hitachi este susținută în mod corespunzător. La începutul toamnei am numit un înalt funcționar pentru a convoca un grup de lucru interguvernamental care să lucreze cu ambele companii și să se asigure că guvernul este pregătit în mod corespunzător pentru a ajuta forța de muncă în această perioadă dificilă. Acest grup operativ se reunește în mod regulat pentru a asigura un sprijin guvernamental cuprinzător.”

Scrisoarea continuă: „Miniștrii și funcționarii au purtat discuții intense atât cu Alstom UK, cât și cu Hitachi pentru a le ajuta să identifice opțiuni viabile și durabile pe termen lung pentru siturile lor de la Derby și, respectiv, Newton Aycliffe. În ceea ce privește Alstom, oficialii mei au vorbit de astă toamnă cu Unite și cu Consiliul Local Derby în mod regulat pentru a-i ține la curent cu progresele înregistrate.”

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share