Site logo
18 decembrie 2022

Zagrebul a jucat dur admiterea sa în Spațiul Schengen, ”sugerând” Vienei că în cazul unui vot negativ companiile austriece nu ar mai primi contracte de infrastructură. Iar Croația a fost admisă în spațiul european de liberă circulație. România nu a făcut acest lucru și nu a fost primită. Ba, mai mult, la doar o zi după votul negativ al Austriei din Consiliul Justiție și Afaceri Interne, o companie austriacă a primit un contract gras în Portul Constanța. Unde mai pui că despre respectiva companie Justiția a decis că a dat mită unor oficiali ai statului român…

La mai bine de două luni după ce primele două loturi au fost atribuite, și ultimul lot de linii ferate din Portul Constanța care urmează să fie refăcute în Prioritatea 2 are constructor. Dacă în Prioritatea 1, cea cu atribuire directă, fără licitație, a prins loc și o firmă românească, acum toate loturile au fost încredințate unei asocieri austriaco-germane.

Alt lot de linii ferate din Portul Constanța, dat către Swietelsky-Wiebe


În sistemul electronic de achiziții publice a fost publicat sâmbătă, 17 decembrie, un anunț de atribuire din data de 9 decembrie pentru Lotul 1 din Portul Constanța.

Contractul a fost atribuit asocierii Swietelsky Construcții Feroviare-Wiebe România, pentru suma de 55.211.796,03 lei, echivalentul a 11,22 milioane de euro. Atribuirea acestui contract s-a făcut a doua zi după votul negativ al Austriei pentru admiterea României în Spațiul Schengen de liberă circulație, dat în Consiliul Justiție și Afaceri Interne pe 8 decembrie.

La licitație participase și firma românească Arcada Company Galați, însă contractul a fost atribuit tot austriecilor și nemților care au primit o parte consistentă și în Prioritatea 1, cea atribuită direct.

Primele două loturi de linii ferate din Portul Constanța au mers tot către asocierea austriaco-germană

linii ferate din Portul Constanța amendă pentru Strabag Dosarul Mită la CFRAceeași asociere austriaco-germană a primit și contractele pentru loturile 2 și 3 din Prioritatea 2, pentru sumele de 54.331.571,79 lei (11 milioane de euro), respectiv 41.731.831,07 lei (8,5 milioane de euro). În total, peste 30 milioane de euro.

Marțea trecută, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunțase că lucrările din Prioritatea 1 s-au încheiat, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Astfel, în Portul Constanța au fost redeschise circulației 35 de linii, însumând 13,398 km, și 75 de aparate de cale noi. Acestea sunt aferente celor două loturi atribuite direct, fără licitație, către Wiebe și Arcada Company, cu bani din Fondul de Rezervă al Guvernului și bugetul de stat.

Tot atunci, CNCF CFR SA a anunțat că au început șantierele din Prioritatea 2, care cuprinde trei loturi, însumând 29,795 km, iar zonele de lucru sunt Zona A, Zona B și Mol V. Obiectivul constă în 64 de linii CF noi, 126 de aparate de cale noi și repararea a șapte treceri la nivel. Termenul de finalizare este aprilie 2023 (pentru loturile 2 și 3), respectiv iunie 2023 (pentru lotul 1).

Compania de infrastructură nu a precizat însă cu acel prilej cui i-a fost atribuit contractul aferent Lotului 1. Acum s-a dovedit că este vorba tot de asocierea Swietelsky-Wiebe, care câștigase contractele și pentru loturile 2 și 3, fapt anunțat prin anunțul de atribuire publicat la data de 21 octombrie.

Sebastian Vlădescu și alți oficiali ai statului au primit șpagă de la Swietelsky

procurorii români firmele austriece afacerile austriece în sistemul feroviar românesc Sebastian Vlădescu a fost condamnat Dosarul Mită la CFR procesul lui Sebastian Vlădescu Dosarul Mită la CFR modernizarea căii ferate Bucureşti – ConstanţaLa finele lunii martie, fostul ministru de Finanțe Sebastian Vlădescu (PDL) a fost condamnat de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la opt ani şi șase luni de închisoare cu executare pentru săvârşirea infracţiunilor de luare de mită şi trafic de influenţă, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.

Au mai primit condamări în acest dosar Mircea Ionuţ Costea, cumnatul lui Mircea Geoană, fostul deputat PDL Cristian Boureanu și Constantin Dascălu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor (PDL). Dosarul are ca obiect infracțiuni de corupție derulate pe durata a 12 ani, în perioada 2005-2017 în legătură cu desfășurarea contractelor de lucrări de reabilitare a M800, tronsonul Cernavodă-Constanța. Anchetatorii de la DNA arată că probele dovedesc că în anul 2005, reprezentanții companiei austriece Swietelsky ar fi convenit cu Mircea Ionuț Costea, cu Mihaela Mititelu, o persoană apropiată de conducerea CNCF CFR SA, și Sebastian Vlădescu, ministrul de Finanțe, să le plătească un comision de 3,5% din sumele încasate de la statul român. Adică o șpagă în formă continuată.

”Recompensa” a venit acum: încă un lot de linii ferate din Portul Constanța.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share