Site logo
15 martie 2023

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația pentru modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș, primele trei loturi.

CFR SA a anunțat, printr-un comunicat postat pe pagina sa oficială de Facebook, că a transmis în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentațiile de atribuire pentru primele trei loturi aferente tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare.

Valoarea totală estimată a primelor 3 loturi este de 5.630.718.894,85 lei, fără TVA. Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transporturi (PT) și de la bugetul de stat.



Primele loturi scoase la licitație

Loturile scoase la licitație sunt următoarele:

Lot 1: Craiova (Cap X ) – Filiași (Cap Y ), km 248+760 – 286+735 (37,975 km)

Valoare estimată: 1.400.738.775,27 lei fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

Lot 2: Filiași (Cap Y) – Igiroasa (Cap Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km)

Valoare estimată: 1.142.560.591,80 lei fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 de luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Lot 3: Igiroasa (Cap Y) – Drobeta Turnu Severin (Cap X ), km 331+000 – 362+632, inclusiv legăturile CF ale noii variante de traseu Balota cu stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu (41,234 km)

Valoare estimată: 3.087.419.527,78 lei fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 de luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări).

Modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș, în cifre

Principalele obiective feroviare incluse în primele trei loturi sunt:

– 123,474 km reabilitați pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h;

– 16 stații/halte

– 48 de poduri

– 87 de podețe

– 18 pasaje inferioare și superioare

– 1 tunel nou cu cale ferată dublă (6.189 m)

– 1 viaduct nou cu cale ferată dublă (900 m)

– 16 de treceri la nivel cu calea ferată

– 4 puncte de oprire

– 4750 m panouri fonoabsorbante

– construcții clădiri de exploatare/mentenanță

– dublare linii CF: Strehaia – Ciochiuța, stația Ciochiuța, Ciochiuța – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, stația Igiroasa, Igiroasa – Prunișor

– variante noi de traseu: Igiroasa – Prunișor Nouă, Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudașu

– modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel

– sistemul european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson

– lucrări specifice de protecția mediului

Lungimea totală a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, analizată în cadrul studiului de fezabilitate, este de 225,287 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţie (șase loturi) este de 10.506.354.835,57 lei, fără TVA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share