Site logo
16 septembrie 2021

Acesta ar fi depus o cerere de demisie în Consiliul de Administrație al CFR Călători miercuri, demisie intrată pe ordinea de zi suplimentară și care i-a fost aprobată.

Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au explicat că demisia va intra în vigoare la data de 1 octombrie. Lui Ovidiu Vizante i s-ar fi prelungit mandatul la conducerea companiei la finele lunii august pentru o perioadă de două luni, maximul admis. Dacă ar fi primit din nou mandat, Ovidiu Vizante ar fi putut conduce compania în continuare și după 1 noiembrie.

Nu este clar dacă noul ministru al Transporturilor i-ar fi cerut prin consilierii săi demisia sau dacă Ovidiu Vizante, un manager apropiat de USR, a preferat să o depună de bunăvoie.

Recent, mai mulți fruntași USR Plus (Dan Barna, Dacian Cioloș, Cătălin Drulă) au sărit în apărarea sa după episodul în care Ovidiu Vizante, nervos, a ironizat jurnaliștii spunându-le că trenul nu are cum să sară de pe șine pentru a evita obstacolul aflat în calea sa.

Șeful Guvernului, liberalul Florin Cîțu, a opinat că Vizante ar trebui să își dea demisia pentru ca o întreagă guvernare să nu deconteze greșelile unui director. Tot Cîțu a spus atunci că destiuirea directorului general ar fi în mâna ministrului Transporturilor, nu a sa.

„Principiile pe care funcţionez şi echipa mea funcţionează cât timp sunt aici sunt pe bază de profesionalism şi eficienţă. Asta înseamnă că actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o greşeală de moment, o declaraţie oricât de nefericită a fost. Domnul director de la CFR Călători şi-a prezentat scuze public ieri şi pentru mine subiectul e încheiat”, a afirmat Cătălin Drulă într-o conferință de presă susținută după o întâlnire cu reprezentanţii tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă şi călători licenţiaţi.

Oricum, numirile politice ale managerilor la conducerile companiilor de cale ferată, mandatele scurte de câteva luni, inconstanța politicilor aplicate, lipsa de eficiență a managerilor cauzată de faptul că o lună durează acomodarea lor cu problemele companiilor, nu fac bine acestora. Politicienii preferă însă sacrificarea companiilor în loc de asigurarea managementului apolitic, profesionist.

CLa fel ca în guvernările PSD, Ordonanța guvernării corporative ce ar asigura echipe de conducere stabile pe durata a patru ani, a rămas doar pe hârtie, miniștrii de toate culorile politice tergiversând cât pot de mult numirea managerilor conform OUG 109/2011.

O companie înglodată

La data de 31 decembrie 2020, CFR Călători a înregistrat un rezultat brut negativ în valoare de 376.488,02 mii lei (pierdere) și plăți restante în valoare de 254.768,29 mii lei. Pe anul acesta, pierderile brute trebuie să se reducă la 360.102 mii lei, iar plățile restante la 250.000 mii lei. Pierderea ar trebui să scadă cu 4,35%, iar plățile restante se vor diminua cu 1,87% (4.768,29 mii lei în valoare absolută), comparativ cu situația consemnată la finele anului trecut. Dacă privim cumulat, pierderile contabile din anii precedenți ajung la valoarea de 2.020.861 mii lei (echivalentul a peste 400 de milioane de euro).

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share