Site logo
BREAKING. Procedură reluată pentru dublarea liniei de Otopeni. Valoare majorată cu 14%
10 iunie 2024

După ce anul trecut au fost anulate două proceduri, Sucursala Regională de Căi Ferate București a reluat luni licitația pentru dublarea liniei de Otopeni, iar valoarea a fost majorată cu 14%.

La începutul lunii iulie 2023, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Lucrări de dublare parțială a liniei 700, între HM Pajura – Mogoșoaia prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 și km 8+900 (proiectare și execuție)”.

Valoarea totală estimată a contractului era de 6.465.956,96 lei, echivalentul a 1,3 milioane de euro. Apoi, la mijlocul lunii august, când a fost termenul limită, a fost depusă o singură ofertă, din partea asocierii San Electroterm Grup (lider) – GDO MOV Impex SRL, având ca subcontractant declarat firma Vio-Top. Însă SRCF București a anulat licitația. ”Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme. Oferta inacceptabilă în baza art 143, alin (2), lit b din HG 394/2016 în condițiile art 228, alin (4) din lege întrucât a fost depusă de un ofertant care nu îndeplineşte una sau mai multe dintre criteriile de calificare stabilite în documentaţia de atribuire” – se arăta în anunțul din SEAP.

Apoi, pe 9 octombrie 2023, Regionala București a publicat un nou anunț de licitație, iar noul termen limită pentru depunerea ofertelor a fost data de 21 noiembrie 2023, ora 15:00. Numai că și de această dată procedura a fost anulată. ”Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți înscriși”, se preciza în anunțul din SEAP, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.



Dublarea liniei de Otopeni, la a treia strigare

Luni, 10 iunie 2024, în SEAP a fost publicat un anunț de licitație cu titlu identic, dar la care valoarea totală estimată a contractului ce se edorește a fi încheiat este de 7.374.416,96 lei, echivalentul a 1,48 milioane de euro, cu 14% mai mare decât la precedentele proceduri.

Ofertele trebuie depusă până la data de 11 iulie 2024, ora 15:00, și trebuie să rămână valabile un an de zile.

Obiectivul principal al lucrărilor ce vor începe dacă se va găsi un constructor constă în sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord – Aeroport (și retur) prin dublarea parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura – Mogoșoaia, care se va realiza prin introducerea unei noi diagonale CF (două aparate de cale) în zona km 8+800 – 8+900 și operaționalizarea sistemului de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești – Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura – Mogoșoaia).

Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt: introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700, 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636), 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale, realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație), montarea de dulapuri pentru echipamentele de semnalizare, lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF și reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia.

Din punctul de vedere al pasagerilor, după realizarea acestei lucrări se va putea reduce intervalul de succedare a trenurilor pe linia de Aeroport, care acum este de 40 de minute.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share