După ce anul trecut au fost anulate două proceduri, Sucursala Regională de Căi Ferate București a reluat luni licitația pentru dublarea liniei de Otopeni, iar valoarea a fost majorată cu 14%.
La începutul lunii iulie 2023, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Lucrări de dublare parțială a liniei 700, între HM Pajura – Mogoșoaia prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 și km 8+900 (proiectare și execuție)”.
Valoarea totală estimată a contractului era de 6.465.956,96 lei, echivalentul a 1,3 milioane de euro. Apoi, la mijlocul lunii august, când a fost termenul limită, a fost depusă o singură ofertă, din partea asocierii San Electroterm Grup (lider) – GDO MOV Impex SRL, având ca subcontractant declarat firma Vio-Top. Însă SRCF București a anulat licitația. ”Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme. Oferta inacceptabilă în baza art 143, alin (2), lit b din HG 394/2016 în condițiile art 228, alin (4) din lege întrucât a fost depusă de un ofertant care nu îndeplineşte una sau mai multe dintre criteriile de calificare stabilite în documentaţia de atribuire” – se arăta în anunțul din SEAP.
Apoi, pe 9 octombrie 2023, Regionala București a publicat un nou anunț de licitație, iar noul termen limită pentru depunerea ofertelor a fost data de 21 noiembrie 2023, ora 15:00. Numai că și de această dată procedura a fost anulată. ”Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți înscriși”, se preciza în anunțul din SEAP, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Dublarea liniei de Otopeni, la a treia strigare
Luni, 10 iunie 2024, în SEAP a fost publicat un anunț de licitație cu titlu identic, dar la care valoarea totală estimată a contractului ce se edorește a fi încheiat este de 7.374.416,96 lei, echivalentul a 1,48 milioane de euro, cu 14% mai mare decât la precedentele proceduri.
Ofertele trebuie depusă până la data de 11 iulie 2024, ora 15:00, și trebuie să rămână valabile un an de zile.
Obiectivul principal al lucrărilor ce vor începe dacă se va găsi un constructor constă în sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord – Aeroport (și retur) prin dublarea parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura – Mogoșoaia, care se va realiza prin introducerea unei noi diagonale CF (două aparate de cale) în zona km 8+800 – 8+900 și operaționalizarea sistemului de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești – Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura – Mogoșoaia).
Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt: introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700, 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636), 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale, realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație), montarea de dulapuri pentru echipamentele de semnalizare, lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF și reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia.
Din punctul de vedere al pasagerilor, după realizarea acestei lucrări se va putea reduce intervalul de succedare a trenurilor pe linia de Aeroport, care acum este de 40 de minute.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail