Site logo
8 decembrie 2022

Este oficial: România nu intră în Schengen de la 1 ianuarie 2023, a decis joi Consiliul JAI (Justiție și Afaceri Interne), reunit la Bruxelles.

Singura opozantă a acceptării României în spațiul european de liberă circulație a rămas Austria. Cancelarul austriac Karl Nehammer a invocat în susținerea poziției sale o anumită corectitudine politică legată de fluxul de migranți la nivel european, care nu se justifică în niciun fel în ceea ce privește România, din punctul de vedere al cifrelor oficiale furnizate de Frontex.

Și Olanda s-a opus, însă doar aderării Bulgariei. Cum Bucureștiul și Sofia sunt ”la pachet”, ambele candidaturi au fost respinse.

CITEȘTE și Afacerile austriece în sistemul feroviar românesc: șpăgi, întârzieri și oligarhi ruși

România nu intră în Schengen. Austria s-a opus

Ministrul austriac de Interne, Gerhard Karner, a declarat joi dimineață, înaintea Consiliului JAI, că va vota împotriva extinderii Spațiului Schengen, reiterând poziția Austriei din ultimele săptămâni.

”Am vorbit mai devreme cu colegii români. Cred că Austria își pune în joc reputația bună pe care o are în Europa de Est. Astăzi voi vota contra extinderii Schengen cu România și Bulgaria. Este o greșeală ca un sistem care în multe locuri nu funcționează să fie extins. Anul acesta, în Austria, au fost 100.000 de treceri ilegale ale frontierei. Dintre aceștia, 75.000 nu erau înregistrați. Este o dovadă că sistemul nu funcționează”, a declarat oficialul de la Viena pentru presa austriacă, înaintea ședinței JAI, unde România a fost reprezentată de Lucian Bode, ministrul de Interne și fost ministru al Transporturilor.

CITEȘTE și Aderarea României la Schengen = ”bilet de voie” pentru CFR Călători să întârzie la Budapesta

Afectați sunt pasagerii trenurilor spre Ungaria și Austria

Afectate de faptul că România nu este membră a spațiului de liberă circulație europeană sunt trenurile care au ca destinație finală gări din Ungaria sau Austria. Adică exact țara care se opune acceptării României în Schengen și cu care România are mai multe legături feroviare, principala fiind cea realizată cu trenul IRN Dacia (346/347 pe ramura nordică și 349/348 pe ramura sudică).

În mod normal, acest tren trece frontiera pe la Curtici-Lokoszhaza în toiul nopții, iar aici se face controlul documentelor (pașaport sau carte de identitate) la graniță. Conform Mersului Trenurilor în vigoare, garnitura ajunge la Curtici la ora 1,33 și pleacă mai departe la 2,10, deci o staționare de 27 de minute. Urmează altă staționare de 40 de minute la Lokoszhaza, pe partea maghiară, de la 1,20 la 2,00 (Ungaria e pe Ora Europei Centrale). În total, 67 de minute, în condițiile în care de ani buni nu se mai schimbă tracțiunea – ori e locomotivă de la CFR Călători, ori de la MAV.

De ceva vreme, din cauza lucrărilor la infrastructură pe care le face partea maghiară, trenul IRN Dacia nu mai iese din țară pe la Curtici, ci pe la Episcopia Bihor. Aici ajunge la ora 1,39 și pleacă mai departe la 2,01, după o staționare de 22 de minute. De cealaltă parte a frontierei, la Biharkeresztes, garnitura ajunge la ora 1,17 și pleacă la 1,50, deci o altă staționare de 33 de minute. În total, 55 de minute.

Una peste alta, călătorii acestor trenuri vor fi treziți în continuare în toiul nopții la frontieră, pentru controlul pașapoartelor sau cărților de identitate.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share