Site logo
2 noiembrie 2022

Circulația feroviară pe Magistrala 100 nu a fost încă restabilită miercuri dimineață, după deraierea de la Răcari a unui tren al CFR Marfă, care a avut loc marți dimineață. Accidentul feroviar are efecte negative asupra pasagerilor care pleacă spre Viena sau vin din capitala Austriei cu vagonul de dormit.

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan, a precizat că până acum s-au repus pe șină cele trei vagoane deraiate, au fost deja retrase din zonă, iar în cursul zilei de azi (miercuri) încep intervențiile pentru ridicarea vagoanelor răsturnate.

Trenurile de călători circulă în continuare cu transbordare auto a pasagerilor între stațiile Craiova și Filiași. Această măsură este menținută până la finalizarea tuturor operațiunilor desfășurate în zona deraierii. Este o măsură necesară pentru a asigura continuitate în traficul feroviar, în perioada necesară intervențiilor de la fața locului – ridicarea și repunerea pe șină a tuturor vagoanelor, operațiune care implică acționarea cu macarale de mare tonaj, retragerea acestora în stațiile adiacente, apoi desfășurarea lucrărilor de reparații la linie și la componente aferente liniei.

Trenul București-Viena și retur are două ramuri

deraierea de la Răcari tren de noapte Viena-BruxellesDacă pentru garniturile formate din vagoane clasă operațiunea de transbordare a călătorilor se poate face relativ simplu, cu câteva autocare, nu același lucru se poate spune și în cazul celor în a căror componență se află voagoane de dormit sau cușetă.

Trenul IR Dacia București-Wien Hauptbahnhof are două ramuri. Cea nordică, IRN 346, circulă prin Ploiești Vest, Brașov, Sighișoara și are în compunere vagoane clasă, vagoane de dormit, vagoane cușetă și un vagon restaurant. Cea sudică, IR 349, circulă prin Craiova, Drobeta Turnu Severin, Băile Herculane, Caransebeș. Ambele ramuri se întâlnesc la Arad, unde formează o singură garnitură ce pleacă mai departe spre Budapesta și Viena, mai puțin vagonul restaurant. La întoarcere, operațiunea se derulează în sens invers, cu IRN 347, respectiv IR 348.

Vagon de dormit introdus pe o distanță de 209 km

topul regionalelor CFR CălătoriIeri, după deraierea de la Răcari, vagoanele de la Viena de pe ramura sudică au format la Arad IR 348, care însă s-a oprit la Filiași, inclusiv vagonul de dormit, după cum a aflat Club Feroviar. Azi sunt puține speranțe ca până la ora 13,45, când este programată plecarea din București Nord a trenului IR 349, să fie deblocată circulația feroviară.

În atari condiții, conducerea CFR Călători a luat o măsură de avarie, dar care pare cel puțin bizară. ”Călătorii vor merge cu vagon de dormit până la Craiova. Între Craiova și Filiași se asigură transbordare. De la Filiași la Arad pasagerii vor călători tot cu vagon de dormit”, au declarat pentru Club Feroviar reprezentanții operatorului feroviar de stat.

deraierea de la Răcari
Stația CF Filiași

Cu alte cuvinte, CFR Călători plimbă un vagon de dormit de la București la Craiova, pe o distanță de numai 209 km, pe care pasagerii ar fi putut s-o străbată într-un vagon clasă. Mai ales că la Craiova oricum trebuie să se dea jos, să se urce în autocar până la Filiași, de unde să-și continue voiajul la vagon de dormit.

În sens invers, vagoanele care au plecat de la Viena aseară cu trenul IR 348 se vor opri la Filiași. De acolo, urmează transbordare auto până la Craiova, de unde vor fi preluați de vagonul de dormit ajuns cu IR 349.

Deraierea de la Răcari s-a produs marți dimineață

deraierea de la Răcari deraiere la RăcariMarți dimineață, CNCF CFR SA a anunțat că nouă vagoane din compunerea unui tren de marfă, care transporta cărbune pe relația Motru Est – Cernele, au deraiat la ieșirea din halta Răcari, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

Garnitura feroviară, compusă din 39 de vagoane, încărcate cu cărbune (3100 de tone), aparține operatorului național de transport feroviar de marfă și circula pe relația Motru Est – Cernele. Deraierea celor nouă vagoane, dintre care șase răsturnate, s-a produs între stațiile Răcari și Coțofeni.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share