CFR semnează contractul pentru Gara de Nord, în pofida controlului lui Grindeanu, ministrul Transporturilor anunțând în toamna anului trecut că și-a trimis Corpul de Control pentru a verifica atribuirea. Până acum Ministerul Transporturilor nu a oferit nicio informație privind rezultatele controlului și nu a comentat în niciun fel semnarea contractului.
CFR SA Regionala București a semnat zilele trecute contractul de modernizare a Gării de Nord cu asocierea GDO Mov Impex SRL – Omega Cert Sistem SRL, firme care împreună au până în 40 de angajați și care s-au angajat să facă o lucrare de peste 400 milioane lei la cea mai importantă gară a României.
Contractul apare semnat în Sistemul Electronic Public de Achiziții (SEAP) cu numărul 142 din 28 februarie iar anunțul de atribuire e datat la 5 martie, probabil la 10 zile după desemnarea câștigătorului și expirarea perioadei de contestații.
Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni – nouă luni pentru proiectare și 46 de luni pentru execuție. Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România – Gara de Nord București – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate călătorilor și activități comerciale: Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I), Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).
Ce presupun lucrările
- modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
- reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
- crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
- regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
- modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
- asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
- sisteme noi de ventilație/încălzire;
- modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
- modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.
Semne de întrebare privind firmele alese de CFR SA
GDO Mov Impex este o companie înregistrată în Baia Mare, judeţul Maramureş, deţinută integral de Delia Goie. Firma, care nu are un site propriu de prezentare, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 35,2 milioane de lei, în creştere cu 71% faţă de anul precedent. Profitul de 1,7 milioane de lei a fost cu 72% mai mare, iar numărul de angajaţi este de 35. Delia Goie este totodată managerul complexului turistic Apa, situat la limita dintre judeţele Satu Mare şi Maramureş, în apropierea localităţii Apa. Complexul cuprinde un hotel de 23 de camere, o zonă de camping şi sală pentru evenimente.
Conform datelor de la Ministerul Finanțelor, firma are ca obiect principal de activitate ”Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”. GDO Mov Impex s-a mai ocupat şi de modernizarea podurilor de cale ferată de pe raza Sucursalei Regionale de Cale Ferată Cluj. De asemenea, a mai participat în ultima perioadă, de când ministru al Transporturilor este Sorin Grindeanu la mai multe licitații organizate de CNCF CFR SA și regionalele acesteia.
Omega Cert Sistem are doi patroni și un singur angajat. Firma a avut în 2022 o cifră de afaceri de doar 442.000 de lei și un profit de 106.000 de lei. Valoarea datoriilor, de 111.995 de lei, este mai mare decât cea a profitului.
Omega Cert Sistem este deţinută de familia Toader, prin Marin Iulian Toader (asociat cu o pondere de 60%) şi Monica Laura Toader (40%). Nici această firmă nu are un site de prezentare cu informaţii despre portofoliul său. Domeniul principal de activitate este ”Activități de inginerie și consultanță tehnică legate de acestea”.
Firma a mai câștigat un contract în zona feroviară (pe 20 iulie anul trecut), respectiv licitația organizată de Regionala București a CNCF CFR SA pentru ”Consolidare și refacere amenajări hidrotehnice pod km 49+424 linia 305 Ploiești Sud-Măneciu (Expertiză și DALI)”, în valoare de 563.500 de lei.
Patronii firmei mai dețin SC Therapy 4 You Center SRL, care are clasificarea CAN ”Alte activități referitoare la sănătatea umană”.
La licitație au mai participat alte două firme/asocieri, anume Contrucții Erbașu și CMA Construct Development.
Licitație curată ca lacrima?
În urma semnelor de întrebare ridicate anul trecut de către mai multe publicații, printre care și Club Feroviar, privind corectitudinea licitației, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a decis să trimită Corpul de Control al ministerului la CFR SA pentru verificiări. Sau cel puțin așa a spus căci până acum nu s-a anunțat niciun rezultat al controlului.
”Acum, ca să spunem adevărul, lucrurile s-au desfășurat așa, pornind de la o altă rușine națională, modul în care arată principala gară din România, am cerut celor de la CFR să scoată rapid la licitație, pe fonduri europene, nu de la bugetul de stat, refacerea Gării de Nord. Au făcut acest lucru, dar au dat această licitație către Regionala București, care a ținut această licitație. Am văzut în presă acele suspiciuni. Am trimis Corpul de control, probabil în câteva zile îmi va veni raportul. Dacă există și cea mai mică abatere de la lege, acel raport îl voi înainte către instituțiile statului. Pe de-o parte, sunt aceste suspiciuni văzute în presă și-am trimis Corpul de control și va veni cu un raport, în care îmi va face anumite propuneri – să înaintăm raportul către DNA, către instituții de acest tip”, spunea el în toamnă.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail