Slide


PARTENERI:

Cale ferată cu ecartament rusesc la gara Iași. Se va prelungi de la gara Socola

By

În perioada următoare se va construi o cale ferată cu ecartament rusesc la gara Iași, prin prelungirea actualei linii care acum se oprește la gara Socola.

Anunțul a fost făcut de Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova, citată de Agora.md, după ce reprezentanții companiei au participat l​​a Comisia feroviară de frontieră a Societăților Naţionale de Transport Feroviar din România și CFM.

Potrivit întreprinderii, în urma ședințelor de lucru dintre CFM, pe de o parte, și CFR SA, CFR Marfă și CFR Călători, de cealaltă parte, s-a convenit asupra unui plan de acțiune comun în domeniul dezvoltării infrastructurii feroviare pentru următorul an.

Astfel, în următorul an ar urma să fie extinsă linia cu ecartament rusesc la gara Iași, de la stația Socola unde se oprește acum. Totodată, urmează a fi construită o linie suplimentară cu ecartament de 1520 mm paralel cu linia existentă de la stația Ungheni Prut, până la stația Socola (17,1 km) utilizată atât pentru transportul mărfurilor, cât și pentru transportul de călători.

CFM va opera trenuri de marfă mixte în România

În același timp, în vederea optimizării timpului livării mărfurilor și micșorarea numărului de traversări, s-a convenit cu operatorii feroviari privați din România posibilitatea ca CFM să transporte trenuri de marfă mixte, cu gruparea vagoanelor în tren și întocmirea separată a borderourilor de transmitere. Cu alte cuvinte, un singur tren va transporta mai multe vagoane pentru diferiți destinatari. Acest lucru va mări capacitatea de primire-predare a vagoanelor și mărfurilor din și spre România.

Totodată, în contextul crizei energetice, va fi asigurată sporirea cu 10-15% a traficului de vagoane pentru livrarea păcurii prin punctele de trecere a frontierei între România și Republica Moldova. Astfel, vor fi mărite volumele transportate și va fi micșorat timpul de livrare.

”Pe ordinea de zi au mai fost analizate și discutate subiecte precum graficul de circulație a trenurilor, reducerea timpului de staționare a vagoanelor și turnusului locomotivelor. De asemenea, au fost abordate și dificultățile apărute în activitatea stațiilor de frontieră, dar și aspecte referitoare la derularea traficului de călători”, se arată în comunicatul CFM.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share