Site logo
28 aprilie 2022

În una dintre ceea ar putea fi ultima negociere dintre conducerea CFR SA și numeroasele sindicate feroviare s-a stabilit ceea ce vor obține feroviarii în următorul an din partea CFR SA, odată cu noul Contract Colectiv de Muncă. Un spor salarial de 10%, în pofida inflației ce depășește acest nivel și bonuri de masă de 20 de lei sub nivelul real al cheltuielilor unei persoane pentru alimentație (30% din cheltuielile individuale).

Mai multe date au fost prezentate miercuri de angajați ai societății după discuții avute de reprezentanții a trei sindicate feroviare cu administrația CFR SA. Datele au fost prezentate într-o notă privind negocierile și au fost primite cu nemulțumire de către angajați.

Potrivit informațiilor furnizate pe site-ul http://www.sindicat-trafic.net/index.php/comunicari, rezultatele palpabile vor fi o majorare salarială de 10% și o creștere a valorii bonurilor de masă la 20 de lei sub nivelul solicitat, de 30%.

Astfel de negocieri ale CCM au loc după aprobarea bugetului CFR SA și deci nu pot aduce nimic nou față de ceea ce se prevede în bugetul deja aprobat. În plus, administrația CFR SA a avut în față la negocieri o mișcare sindicală fărămițată, reprezentantă a unor interese cel mai probabil divergente.

Altfel nu se explică de ce cererile sindicaliștilor au fost atât de diferite, de la mici modificări mai degrabă tehnice, care nu privesc direct soarta zecilor de mii de angajați ai căilor ferate, la cereri radicale.

Administrația a pus piciorul în prag la negocierile CCM pe 2022 la CFR SA

Potrivit notei de informare, administrația CFR SA a pus piciorul în prag. Vreti mai mult și nu sunteți de acord? Atunci micșorăm grila de salarizare corespunzător, pare a fi spus administrația sindicatelor. „Administrația precizează că orice modificare și propunere suplimentară vor influența, în sensul scăderii, nivelul de salarizare din anexa 1, propusă a se aplica începând cu data de 01.06.2022”, se arată în notă.

Poziția cea mai radicală pare că a fost cea a Federaței Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane. Aceasta nu a fost de acord cu propunerile administrației la anexele CCM și și-a menținut propunerile făcute în urmă cu două săptămâni. Președintele FNFMCV nu a putut fi contactat telefonic joi dimineața pentru a oferi detalii suplimentare.

La ora realizării articolului (joi dimineața) este așteptată începerea unei noi runde a negocierilor (ora 11.00) care ar putea fi și ultima înainte de semnarea noului CCM. „Va mai avea loc o întâlnire de formă, mâine, 28.04.2022, în care se vor „analiza și discuta” propunerile „sindicatelor” – oricum nu se va aproba/schimba nimic – iar apoi, vineri, SE VA SEMNA… Dacă mai aveți timp și chef, sunați-vă „leaderii sindicali”, spune angajatul nemulțumit care a postat nota negocierii.



În data de 27.04.2022, la sediul C.N.C.F. „CFR SA” s-a desfășurat o nouă rundă de „negocieri” în vederea încheierii unui nou C.C.M…. Practic, a fost ultima ședință de „lucru”, chiar dacă „părțile” se vor mai întâlni și în ziua de joi, 28.04.2022, urmând să se semneze un Act Adițional  pe o perioadă de un an în ziua de vineri, 29.04.2022…

Ce ar trebui menționat? Nu prea multe lucruri bune… Administrația a prezentat Anexa 1 la C.C.M., valabilă de la 1 iunie, cu o „ditamai mărirea salarială” de 10%, plus Anexa 2 cu ceva modificări, ca urmare a preluării colegilor noștri de la Electrificare; de asemenea, se pare că de la 1 mai vom avea tichete de masă la valoarea de 20 de lei bucata – nu au „reușit” să le facă de 30 de lei, deoarece nu mai putea avea loc creșterea indemnizației de conducere (IC) la funcțiile de directori! Cred că e clar pentru tot amărășteanul că nu se putea mări valoarea tichetelor de masă la 30 de lei și să rămână nenișorii directori cu aceeași „micuță” indemnizație de conducere! Logic, toată lumea a căzut de acord să fie mărită indemnizația de conducere! Cum putea să meargă calea ferată fără „derectori” stimulați financiar corespunzător? Ei na, comedie, monșer! Ce ți-e și cu „amărăștenii” ăștia de la gară, ce le mai trece prin cap! Auzi colo! Nu vă e mintea la conducere și la nevoile ei? Deci, într-o deplină înțelegere cu reprezentanții administrației, „specialiștii sindicali” nu au cârtit deloc, nu au mișcat în front! Tot ceea ce a propus astăzi conducerea, s-a aprobat instantaneu, fără comentarii!

Din partea sindicatelor, nota a fost semnată de reprezentanții Federației Naționale Drum de Fier, FNFMCV și AFTF (Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare).

Nota negocierilor poate fi parcursă aici.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share