Site logo
19 iulie 2022

Directorul general al operatorului feroviar de stat, Traian Preoteasa, a ”reșapat” o idee a unui fost ocupant al acestei funcții, Dan Marian Costescu, pentru a combate canicula la CFR Călători.

Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA a dat publicității marți un comunicat, în contextul prognozelor emise de Administrația Națională de Meteorologie privind temperaturile ridicate și disconfortul termic accentuat din această perioadă.

În comunicat se precizează că CFR Călători face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare.

Canicula la CFR Călători. Pot apărea situații în care climatizarea să nu facă față

canicula la CFR Călători călătoria cu trenul spre litoral Litoralul pentru toți circulație la cale liberă pe M800 hale de reparații material rulant noul director general al CFR Călători vagoane suplimentare la trenurile spre litoral
FOTO cu rol pur ilustrativ

Totuși, oficialii operatorului feroviar de stat recunosc că pot apărea situații în care climatizarea să nu facă față: „Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pot apărea situații în care, din cauza temperaturilor exterioare crescute de peste 35–38 de grade care la nivelul şinei şi a cutiei vagonului pot însemna și peste 50 de grade Celsius sau a deschiderii geamurilor în parcurs, instalaţiile de climatizare să funcționeaze fără a mai asigura răcirea în parametri normali”.

Electricieni în vagoane, idee preluată de Preoteasa de la Costescu

bugetul CFR Călători bilanțul lui Dan Costescu noile uniforme la CFR Călători coronavirus la CFR Călători Dan Costescu live la HotNews acuze reciproce Szentes-Costescu datoria CFR Călători sunt trenuri aglomerate la CFR Călători CFR Călători la rectificarea bugetară restrângere de activitate la CFR Călători Covid 19În continuare, în document se repune pe tapet ideea ca în vagoane să se afle electricieni, pentru a interveni prompt în caz de avarii: ”Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanță climă în reviziile de vagoane care formează garniturile de tren, precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare, atunci când sunt situații de caniculă”.

La începutul lunii iunie 2020, înainte de lansarea programului Trenurile Soarelui, directorul general al CFR Călători de la acea vreme, Dan Marian Costescu, anunța o măsură identică.

„Anul acesta (2020 – n.red.) avem planificat un pachet de 36 de trenuri sezoniere, pleacă din București sau trec prin București, multe din ele, cele la distanță mare, în afară de vagoane clasă au și vagoane cușetă sau de dormit, încercăm să selectăm pentru aceste trenuri cele mai bune vagoane. Sunt revizuite din punct de vedere al circulației și electric. Pentru confortul călătorilor, pe durata zilelor călduroase chiar să aibă însoțire cu personal de specialitate, electricieni în speță, care supraveghează și intervin sau repornesc instalația atunci când, din cauza temperaturilor ridicate pot apărea defecțiuni tehnice”, spunea Costescu, așa cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

Idee privită cu rezerve de liderii sindicali

canicula la CFR Călători trenurile pentru refugiați Ucraina-România salvarea societăţilor feroviare cotizația la sindicat acțiuni de protest la CFR electricieni în trenuri negocierile pentru CCM la CFR sunt trenuri aglomerate la CFR Călători CFR Călători vrea să cumpere automotoare sindicaliștii feroviari despre Rovana PlumbAtunci, ideea a fost privită cu scepticism de liderii sindicali de la CFR Călători. „Nu avem prea mulți electricieni în companie, încât să putem să detașăm atâția în trenurile estivale. Ei sunt la mare căutare la nivel național”, declara pentru Club Feroviar președintele Federației Naționale Sindicale Mișcare Comercial Vagoane, Grigore Mare.

El a precizat că, mai degrabă, ar trebui detașați lăcătuși de revizie. „A mai fost o perioadă în care trenurile care mergeau spre mare erau însoțite de lăcătuși de revizie, care să rezolve problemele ce puteau apărea la vagoane în parcurs. Așa, ideea ar fi fezabilă, chiar dacă ar trebui să-i detașăm din țară pe perioada verii, pentru că Revizia Grivița nu are atâția lăcătuși. Ar fi chiar binevenită o astfel de inițiativă pentru că, din păcate, materialul nostru rulant este învechit și apar destul de multe defecțiuni. Sincer, mi-aș dori să am vagoane care să funcționeze, nu să se defecteze, dar asta-i situația”, a mai spus liderul sindical.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share