Site logo
10 aprilie 2023

Sorin Chinde, vicepreședinte al Grupului Grampet, a dezvăluit cât câștigă un mecanic de locomotivă la GFR.

Găsirea forţei de muncă în domeniul feroviar este o provocare. Meseriile din acest domeniu nu mai sunt atractive pentru tineri, care preferă joburi în alte industrii.

Investiţia într-o locomotivă ajunge la patru milioane de euro. La o tonă de mărfuri transportate pe feroviar sunt 5,5 tone transportate în sistemul rutier, dar până în 2030 circa 30% din mărfurile de pe rutier trebuie să fie transferate către feroviar sau naval. Problema însă o reprezintă lipsa de vagoane, locomotive şi a forţei de muncă în domeniul feroviar.

”Această dublare de trafic în domeniul feroviar este imposibil de făcut acum din cauza lipsei de echipamente, a vagoanelor şi a locomotivelor, nu avem nici forţă de muncă, nu avem o politică de susţinere a producătorilor de material rulant, de încurajare a utilizării transporturilor combinate. Ar fi nevoie de investiţii de 40 de miliarde de euro în infrastructura feroviară în total“, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet, în cadrul conferinţei ZF/Liberty, citat de Business Magazin.

Eficienţa transportului  feroviar de marfă din România este mult sub cea a ţărilor din regiune, trenurile de marfă cir­culând cu o viteză medie de 15-17 km pe oră.



2.000 de euro pe lună câștigă un mecanic de locomotivă la GFR

”Nu avem forţă de muncă în domeniul feroviar. Meseriile din trans­portul feroviar nu sunt deloc atractive, deşi la noi un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani, câştigă 2.000 de euro net lunar, dar tinerii preferă IT-ul“, a spus Sorin Chinde.

El a mai adăugat că tot ce s-a stricat pe calea ferată trebuie reparat în primul rând, apoi este nevoie de modernizarea principalelor coridoare, pentru ca transportul feroviar să devină atractiv pe mărfuri şi pasageri. ”A treia direcţie este implementarea de soluţii moderne, combustibili alternativi, hidrogenul este combustibilul viitorului. În prezent, sub 40% din reţeaua feroviară este electrificată în România. De aceea, utilizarea hidrogenului este viitorul, iar proiectele care prevăd utilizarea hidrogenului trebuie să fie prioritizate. În clipa în care vom avea viteză, confort pe calea ferată, destui oameni vor prefera să utilizeze transportul feroviar“, a mai declarat vicepreședintele Grupului Grampet.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share