Site logo
18 iunie 2021

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat vineri când se va lansa licitația pentru  calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor, proiect inclus în PNRR.

calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor electrificarea Cluj Napoca-Episcopia Bihor electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor electrificare în Ungaria

”Ar trebui marți, prima zi lucrătoare, emis acordul de mediu, care era ultimul obstacol, și în această vară vom scoate la licitație, pentru proiectare și execuție acest proiect de peste un miliard de euro pentru modernizarea acestei căi ferate între Cluj-Napoca și Oradea. Este un proiect major PNRR”, a declarat ministrul, citat de Europa FM, pe șantierul Autostrăzii Transilvania.

Acesta este unul dintre cele două proiecte majore de modernizare a căii ferate incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență, alături de modernizarea tronsonului Timișoara-Caransebeș.

Calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor, proiect de 1,8 miliarde de euro

La finele lunii noiembrie a anului trecut, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, anunța că licitația pentru Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, proiect în valoare de 1,8 miliarde de euro, va avea loc în aprilie-mai 2021.

”Avem în derulare un proiect extrem de important pentru regiunea de nord-vest, electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea – Episcopia Bihor, 166 de kilometri, pentru care avem studiul de fezabilitate aprobat, lucrăm la elaborarea documentaţiei de achiziţie a contractului de proiectare şi execuţie lucrări, un proiect în valoare de aproximativ 1,8 miliarde de euro, termenul pentru lansarea licitaţiei fiind începutul anului viitor, în aprilie-mai. Aşadar, ne-am asigurat că documentaţia este finalizată la timp, obţinem acordul de mediu, realizăm toate procedurile de avizare, scoatem la licitaţie acest obiectiv extrem de important. Ne-am asigurat că avem finanţare asigurată, propunându-l spre finanţare din Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă”, spunea Lucian Bode, într-o conferinţă de presă la Oradea.

Se lucrează și pe partea maghiară

Pentru proiectul Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, căile ferate maghiare (MAV) au început implementarea proiectului de modernizare și electrificare a liniei care continuă proiectul românesc, în parametri similari cu standardul european (25 kV, 50Hz, 100km/h min viteză, sarcină pe osie 22.5t).

Astfel, linia Püspökladány – Biharkeresztes, împreună cu Cluj-Napoca – Episcopia Bihor vor face parte atât dintr-o legătură feroviară între Budapesta, Cluj-Napoca și București, cât și dintr-un coridor feroviar de marfă propus de CE pe harta TEN-T și agreat de România. Ambele secțiuni vor fi prevăzute cu ERTMS nivel 2. (A.B.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share