La întoarcerea sa de la podul suspendat de peste Dunăre de la Brăila, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut două vizite inopinate, la companii din industria feroviară românească. El a fost însoțit de directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea.
Ele au avut loc în aceeași zi în care ministrul se oprise și pe șantierul de pe tronsonul feroviar Buzău-Făurei, unde se lucrează la reabilitarea căii ferate pentru ca, în final, viteza de circulație a trenurilor să crească la 120 km/oră.
”Traversele de beton și aparatele de cale noi sunt produse la două fabrici din apropiere, de lângă Buzău”, scria Cătălin Drulă joi seara pe pagina sa de Facebook. Ei bine, ministrul a vizitat și aceste două fabrici. Este vorba de voestalpine Railway Systems (fosta VAE Apcarom Buzău), producătoare de aparate de cale, și Travertec, fabricant de traverse din beton pentru calea ferată.
voestalpine Railway Systems România SA, unic furnizor în România pentru aparate de cale
Cu o experiență mai mare de 30 de ani, voestalpine Railway Systems România SA, cu unitatea sa de producție de la Buzău, este singura companie furnizoare de aparate de cale pentru căile ferate, metrou și tramvai. De asemenea, societatea buzoiană cu capital majoritar austriac livrează aparate de cale și către companii cu linii industriale proprii.
Aparţinând unui grup cu tehnologie la standarde înalte, voestalpine Railway Systems România SA şi-a perfecţionat sistemul tehnologic şi de producţie pentru a ajunge la un nivel de calitate şi cost eficient pentru produsele sale. Din momentul integrării, începând cu anul 1998, în grupul VAE Austria, compania a livrat aparate de cale şi piese de schimb pentru diferite pieţe externe din Europa sau de pe alte continente: Africa, Asia, America.
Cum spuneam, principalul domeniu de activitate al societății din Buzău este producţia de aparate de cale. Însă aici se produc și tirfoane, produse pe care voestalpine Railway Systems România SA le livrează atât în Europa, cât şi Africa şi Asia.
Dintre partenerii societății în diferite proiecte din România merită menționați Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, Metrorex şi constructorii implicați în proiectele de reabilitare a Coridorului IV Pan-European.
Trebui menționat faptul că societatea stabilește soluții tehnice împreună cu clienții, pentru a oferi cele mai bune condiții de realizare competentă, rapidă și eficientă în diferite proiecte (viteze ridicate, trafic mixt, metrou, tramvai).
Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 196.338.164 de lei, un profit de 19.146.901 lei și un număr mediu de 327 de salariați, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.
Travertec produce un sortiment variat de traverse de beton
Societatea buzoiană Travertec a fost și ea vizitată joi după-amiază de Cătălin Drulă și de Ioan Pintea.
Compania oferă sisteme de linii ferate inovatoare pentru transportul de lung parcurs şi de scurt parcurs şi furnizează un sortiment variat de traverse de beton pentru toate necesitățile căilor ferate din România.
Travertec funcționează încă din anul 2001, iar inițial a fost filială a grupului german Rail One. Apoi, în 2018, pachetul majoritar de acțiuni a fost achiziționat de grupul austriac voestalpine. Potrivit datelor publice ale Ministerului Finanțelor, Travertec a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 29.208.296 de lei și un profit brut de 6.594.934 de lei, având un număr mediu de 66 de angajați. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail