Site logo
28 iulie 2022

Deputatul USRPlus de Bacău Cristian Paul Ichim (înscris în partidul REPER) a remis miercuri o declarație politică privind soarta căii ferate. El spune că în acest an, spre deosebire de anul trecut, lucrările de reparație a căii ferate s-au oprit.

Garniturile sunt învechite, infrastructura este complet depășită, iar călătoriile cu trenul sunt mai degrabă aventuri off-road, decât o experiență liniștită, spune parlamentarul băcăuan, potrivit ziaruldebacău.

„Și ca și cum asta nu ar fi suficient de chinuitor, de la 1 iulie o călătorie cu trenul s-a scumpit”, spune el.

Redăm integral declarația sa:

Deși suntem în secolul vitezei, calea ferată pare să fie doar o piesă de muzeu în unele zone din România. Indiferent că este vară sau iarnă, când este vorba de transportul pe calea ferată, mai ales cel de persoane, știm sigur că asta înseamnă sute de minute de întârzieri anunțate constant în gări.

Garniturile sunt învechite, infrastructura este complet depășită, iar călătoriile cu trenul sunt mai degrabă aventuri off-road, decât o experiență liniștită. Și ca și cum asta nu ar fi suficient de chinuitor, de la 1 iulie o călătorie cu trenul s-a scumpit.

Zilele trecute un tren a rămas în câmp din cauza caniculei, timp în care călătorii nu au avut aer condiționat, ceea ce îți stârnește cele mai înfiorătoare senzații numai când te gândești la ce au simțit bieții pasageri, în condițiile în care pe teritoriul țării noastre s-au înregistrat temperaturi caniculare, resimțite la nivelul solului undeva în jur de 40/50 de grade Celsius.

Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025 a fost adoptată în decembrie 2020 și include câteva priorități pe două tipuri de intervenții în infrastructură: reînnoire (înlocuirea cadrului piatră spartă, traverse și prinderi, șină și macazuri) și modernizare (refacerea de la zero a liniei, uneori și cu schimbarea traseului).

Documentul are un capitol distinct în care sunt listate costurile necesare pentru implementarea măsurilor pentru următorii 5 ani, dar fără menționarea surselor de finanțare. Lucrările trebuie făcute la intervale regulate pentru a face față degradării naturale a liniilor și sunt lucrări majore, scumpe și de durată. În 2021 s-au făcut investiții pe calea ferată în jur de 200 de milioane de lei care au mers în șine, traverse, în total lucrări la 100 de km. Însă anul acesta totul s-a oprit.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor au dat vina pe vechea moștenire sau pe constructorii care au executat reparațiile la calea ferate și nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale. Dar oare cine trebuia să verifice calitatea lucrărilor de reparații? Cât timp trebuie să mai suporte călătorii incompetența unor directori, secretari de stat și miniștri? Este nevoie urgentă de investiții în acest sector al transporturilor”.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share