Site logo
Ce sau cine l-a determinat pe „Cătălin” să-l renumească pe Costescu înapoi în board-ul Telecomunicații CFR
5 mai 2021

Încă o măsură ce demonstrează hazardul, arbitrariul și prieteniile discrete pe baza cărora au loc numirile în Consiliile de Administrație la Ministerul Transporturilor. „Cătălin”, după cum Dan Costescu îl numea pe holurile Ministerului Transporturilor pe ministrul Transporturilor în discuțiile purtate cu angajații Ministerului, l-a numit pe acesta din nou membru în CA Telecomunicații CFR. Acum câteva luni nu i s-a mai prelungit mandatul la cârma societății. Răstimp în care s-a adeverit faptul că Dan Costescu a „reușit” dublarea datoriilor CFR Călători către CFR SA.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Decizii secrete ale AGA

Numirea apare a fi avut loc în data de 4 mai 2021 (marți), prima zi lucrătoare după Sărbătorile Pascale. Deși există obligația legală a postării deciziilor AGA pe site, ultimele două decizii, inclusiv cea în care Dan Costescu a fost numit membru CA, nu figurează. Componența CA îl menționează membru pe baza deciziei AGA nr 6 din 4 mai.

Costescu a mai fost membru în CA Telecomunicații până în primăvara acestui an când nu i s-a mai prelungit mandatul. Atunci i s-au găsit înlocuitori. În martie 2021, în CA Telecomunicații CFR a fost numit  George Marussi, secretar general USR. La momentul la care Costescu a pierdut șefia CFR Călători, Marussi a părut încântat de destituirea lui Costescu. Reformăm România” a postat el pe Facebook alături de articolul Club Feroviar în care informa despre destituirea lui Dan Costescu.

Acum, Dan Costescu ocupă locul lăsat liber în CA de Țîra Ioana Maria, persoană pe care o regăsim de ani buni și în CA Loteria Română.

Ciudat e faptul că Dan Costescu a fost numit de ministrul „Cătălin” după ce ultimul nu i-a mai prelungit mandatul în CA-ul bănoasei ROMATSA – Regia de dirijare a traficului aerian.

120 de milioane datorii în plus ale CFR Călători la CFR SA, sub mandatul lui Dan Costescu

Mai mult, între scoaterea lui Costescu din CA și renumirea sa tot acolo, a fost publicat raportul de activitate al CFR SA pe anul 2020, care a arătat că sub conducerea lui Costescu datoriile CFR Călători către CFR SA s-au dublat, împreună cu cele curente ajungând către pragul de 290 milioane lei (240 milioane restante, plus 50 milioane lei curente).

Dacă invocați în sprijinul managementului CFR Călători pandemia, mai gândiți-vă. În anul pandemiei 2020, după cum vom explica zilele acestea, CFR SA a obținut pierderi mai mici decât cele bugetate, în pofida situației dificile cauzate de concordatul CFR Marfă. 

Controversata numire vine în contextul în care discursul public al Guvernului PNL- USR Plus menționează performanța criteriu unic de numire a managementului societăților de stat.

Tot CA Telecomunicații CFR mai include și un alt personaj aparte, pe Radu Găvruța. Numit cu aproximativ un an în urmă în CA Telecomunicații CFR, Găvruța  este menționat de Valeriu Nicolae , persoană publică ce a analizat CV-urile multor aleși, ca fiind consilier județean, șef de CA la un teatru, expert la finanțe, șef de resurse umane, consilier parlamentar, lider sindical și lector universitar.

În Opoziție fiind, atât PNL, cât și USR, au ridicat în slăvi OUG 109 privind guvernanța corporativă și au promis că, odată ajunși la putere, toate pozițiile din CA ale companiilor de cale ferată vor fi ocupate prin concursuri. Un an mai târziu, o parte a concursurilor sunt demarate, multe de către PSD, însă rezultatele zac închise în sertare.

„Am dat multe examene cu firma de recrutare (…) interviuri, lucrări, planuri… Am luat examenul, sunt pe lista scurtă… listă care e transmisă la Minister/companie sau probabil la ambele. De la momentul acesta nu am mai primit nicio informare. Procedura e suspendată undeva în zona crepusculară. Poate că Ministerul Transporturilor îi consideră nepotriviți pe cei de acolo”, spunea în toamna anului trecut pentru Club Feroviar un candidat la un CA feroviar.

6.000 lei net pe câteva ore de muncă lunar

În funcția sa, Dan Costescu va obține, similar cu ceilalți membri CA,  un venit net situat între 6.000 și 7.000 lei lunar, la un brut de 11.000 lei. Suma nu e deloc mică, fiind primită pentru o activitate ce presupune una-două ședințe pe lună, fiecare de câteva ore.

Club Feroviar a încercat telefonic și prin SMS să obțină răspunsuri privind renumirea lui Dan Costescu de la nivelul Ministerului Transporturilor, însă nu a fost posibil.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share