Site logo
Centrul intermodal Bistrița se mută în subteran. Proiect mai scump și fără finanțare
9 noiembrie 2021

Centrul intermodal Bistrița, care urma să fie construit deasupra liniilor de cale ferată din zona gării Bistrița Nord, se va muta în subteran. Primul proiect, inițiat de fostul primar Ovidiu Crețu (PSD), avea finanțare europeană nerambursabilă. Cel actual, al primarului în funcție Ioan Turc (PNL), este și mai scump și nici nu are finanțare certă, ea fiind cerută prin Programul Anghel Saligny.

În ședința de Consiliu Local a municipiului Bistrița de săptămâna trecută, consilierii și-au dat acordul pentru includerea unui pasaj subteran pe lista de investiții pentru care se cere finanțare prin Programul Național Anghel Saligny, informează Gazeta de Bistrița.

Potrivit proiectului de Hotărâre, pasajul subteran se va întinde pe 850 de metri pătrați, iar prețul estimativ este de 43,1 milioane de lei. Din această sumă, 41,8 milioane de lei ar urma să provină de la bugetul de stat, iar 1,3 milioane de la cel local al municipiului Bistrița.

”Menționăm că în cazul aprobării cererii de finanțare, devizul general se va reface în urma elaborării studiului de fezabilitate, care va conține ca obiecte pasajul subteran cu o lungime de 450 de metri, cu o lățime de 7 metri și străzile de intrare și ieșire din pasaj, strada Gării pe aproximativ 200 de metri și strada Tărpiului, pe aproximativ 200 de metri. În cadrul proiectului se propune realizarea unui pasaj subteran pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului, separate de structura feroviară, respectiv zona de SV strada Gării, strada Rodnei, aleea Trandafirilor şi zona de NE strada Tărpiului, strada Industriei. Prin realizarea acestui pasaj, se va asigura o legătură directă și facilă pentru circulația rutieră, între partea de NE  și partea SV a orașului si o relație foarte bună cu toate ieșirile din oraș și cu principalele artere ale orașului”, se precizează în proiectul de hotărâre.



Centrul intermodal Bistrița varianta Crețu avea finanțare asigurată

Centrul intermodal de la gara Bistrița Centrul intermodal BistrițaÎnainte să părăsească Primăria Bistrița, Ovidiu Crețu (PSD) a lansat un proiect similar, doar că acesta era suspendat, și nu subteran.

Valoarea proiectului se apropia de 40 milioane de lei, adică mai puțin decât proiectul lui Turc, și avea deja finanțare, din fonduri europene, în toamna anului trecut urmând să se deruleze licitația publică pentru identificarea constructorului.

Potrivit caietului de sarcini a licitației se dorea realizarea unei stații de transport public sub forma unei platforme supraterane peste calea ferată, pentru transport public local, precum și reabilitarea/modernizarea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public de călători, în zona afectată de investiție.

Centrul intermodal, care era în realitate o autogară suspendată, urma să lege străzile Gării, Rodnei, Aleea Trandafirilor, de strada Tărpiului și strada Industriei. Avea inclusiv o conexiune cu stația CFR Bistrița-Nord.

În primăvara acestui an, primarul Ioan Turc a anunțat însă că renunță la centrul intermodal, deși finanțarea era asigurată, iar licitația deja lansată. Susținea la acea dată că suma necesară cofinanțării, de patru milioane de euro, este mare și că acest proiect nu rezolvă problema traficului din zonă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share