Site logo
Cernica, uitată de ARF la biletele de tren metropolitan. Se va modifica din nou Ordinul
12 iulie 2024

Celebrul deja Ordin al ministrului Transporturilor 1039/2024 prin care se introduc biletele de tren metropolitan continuă să iște controverse, la nici două luni și jumătate de la adoptarea sa. După ce a fost propusă deja o modificare, acum urmează a doua, deoarece patru stații feroviare din județul Ilfov au fost pur și simplu uitate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

La jumătatea lunii mai, când în Monitorul oficial al României a fost publicat Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 1039/2024, privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public, am lăudat actul normativ. Părere pe care ne-o menținem și acum în ceea ce privește ansamblul prevederilor Ordinului, destinat să vină în ajutorul navetiștilor.

Pe scurt, plata tarifului de rezervare a locului în tren pe distanțe mai mici de 40 km a devenit opțională, nu la latitudinea operatorului, așa cum este acum. În plus, au fost introduse biletele de tren metropolitan în jurul marilor orașe din România.



Doar șase trasee de tren metropolitan

Calea ferată București-Giurgiu modernizarea căii ferate București-GiurgiuNumai că pe măsură ce trece timpul apar tot mai multe semnale că actul normativ a fost întocmit pe picior și conține multe inadvertențe și scăpări. Deja, așa cum am informat în urmă cu câteva zile, Ministerul Transporturilor a pregătit deja un act normativ pentru modificarea OMTI 1039/2024. Acum va urma a doua modificare.

Dar să vedem despre ce este vorba de data aceasta. În anexele la Ordin erau stabilite rutele de tren metropolitan din jurul marilor orașe, inclusiv (evident) București. În cazul Capitalei, acestea sunt:

Linia 1 București Nord-Scroviștea;

Linia 2 București Nord-București Obor-Islaz;

Linia 3 București Nord-Domneștii de Sus;

Linia 4 București Nord-Greci;

Linia 5 București Nord-Aeroport Henri Coandă;

Linia 6 București Nord-București Progresu-Vidra.



Patru stații din județul Ilfov, lăsate pe dinafară

Stația București Sud grupa C

Iar lista se termină aici, pe ea nefiind prezentă linia Titan Sud-Cernica-Tânganu, secția de circulație 801 operată de Transferoviar Călători, care duce până la Oltenița, județul Călărași.

Pe traseul liniei, în afară de stația Titan Sud, care este în București (lângă stația de metrou Republica), stațiile București Sud Grupa C (Cățelu), Căldăraru, Cernica și Tânganu se află pe teritoriul județului Ilfov, deci și aici ar fi trebuit să fie introduse biletele de tren metropolitan.

Primăria Cernica a investit în mobilitatea feroviară a cetățenilor

peroane CFR construite de primării
biletele de tren metropolitan

Mai ales că Primăria comunei Cernica, de care aparțin și satele Căldăraru și Tânganu, este una dintre puținele din țară care au investit în facilitarea mobilității feroviare a cetățenilor.

Primăria a construit în anul 2019 un peron în halta Tânganu, așa cum a scris Club Feroviar recent. Apoi, în 2021 a fost realizat un peron modern la Punctul de Oprire Cernica. A mai rămas de modernizat peronul de la halta Căldăraru, un alt sat care face parte din punct de vedere administrativ din comuna Cernica. ”Este în proiect să facem și acolo un peron modern, să turnăm niște asfalt, să facem o copertină. Cu iluminatul deja s-a rezolvat”, ne-a declarat viceprimarul Florin Vasile.

Se va completa OMTI 1039/2024 prin alt Ordin de ministru

Prețul biletului CFR pentru navetiști trenuri ilegale ale CFR Călători Locomotiva românească la Budapesta locomotive CFR Călători la BudapestaL-am întrebat oficial pe președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, de ce ruta Titan Sud-Cernica-Tânganu nu a fost inclusă ca rută de tren metropolitan în Ordinul respectiv.

”La elaborarea OMTI nr. 1039/2024, precum şi la etaborarea Deciziei Preşedintetui ARF nr. 174/28.06.2024 privind definirea traseelor, s-a luat ca punct central de reper staţia Bucureşti Nord, staţie care nu are conexiune cu localitatea Cernica. ARF va lua toate măsurite legale necesare pentru actualizare şi va propune introducerea liniei Titan Sud-Cernica-Tânganu în zona metropolitană Bucureşti, printr-un proiect de ordin de ministru, care să compteteze şi să modifice prevederile OMTI nr. 1039/2024, în cel mai scurt timp posibil”.

Așadar, așa cum spuneam mai sus, va urma o nouă modificare a Ordinului din luna mai și care va intra în vigoare sâmbătă, 13 iulie.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share