Site logo
13 octombrie 2022

Conducerea companiei a dat publicității recent raportul de activitate pe 2021. Una dintre nerealizările companiei este nivelul valoric al reparațiilor de vagoane și locomotive, sub cel planificat.

Planul de reparații programat prin bugetul de venituri și cheltuieli in valoare de 282,6 milioane lei a fost realizat în proporție de 81%, respectiv 229,53 milioane lei.

Pe capitole lucrurile stau astfel: la locomotive, inclusiv reparații de la SCRL Brașov, există un procentaj de 78,63% realizări față de plan. Mai precis, nu au fost efectuate lucrări de reparație a locomotivelor de 42 milioane lei. La vagoane lucrurile stau ceva mai bine, anume gradul de realizare a fost de 88%. Și aici sunt restante lucrări de reparație în sumă de 10 milioane lei.

Care sunt cauzele invocate

Potrivit CFR Călători câteva explicații pentru nerealizarea planului sunt:

-starea avansată de degradare a materialului rulant care face ca lucrările de înlocuire să fie ample, cu necesar mare de piese și subansambluri.

-termenele mari de livrare a echipamentelor din import au dus corespunăztor la durate mari de imobilizare. Este vorba de componente precum osiile bandajele, echipamentele General Motors și Siemens.

-nu in ultimul rând e vorba de „capacitățile limitate” de producție și reparație ale uzinelor reparatoare din România.

-lipsa furnizorilor de piese de schimb.

Pe partea de investiții gradul de realizare a fost de aproape 75% anume investiții efectuate de 73,5 milioane lei față de un program de 106,9 milioane lei. Cele mai importante lucrări de investiții au fost reparațiile la vagoanele seria 2049 arianta I în serie nouă 8449 în sumă de 2,3 milioane lei.

Vagoanele seria 2180 serie nouă 2176 varianta II au fost și acestea modernizate pentru suma de 18 milioane lei.

Alte lucrări au fost reparații la seria 2049 varianta I în serie nouă în sumă de 18,9 milioane lei, alte lucrări de modernizare la vagoanele AVA 200 CFR seria 2190 sau seriile 2047, 2057 sau 2068.

Pierderi masive, totuși mai mici față de buget

Pierderea brută a companiei este de 325,79 milioane lei, cu 34,3 milioane lei sub valoarea aprobată în buget. Suma poate proveni însă din lucrări de investiții și reparații neefectuate, ceea ce face ca vestea pierderilor în scădere să nu fie una bine primită.

Numărul de personal bugetat a fost de 12.014 salariați dar s-a redus la 11.479 salariați în execuție încât s-a înregistrat o economie semnificativă a cheltuielilor cu salariile în execuție față de bugetul aprobat.

Pe partea de cheltuieli cele mai mari creșteri au fost cele cu energia, respectiv un plus de 45,7 milioane lei (creștere de 30%) din cauza scumpirilor la energia electrică de tracțiune ce au demarat în a doua jumătate anului trecut.

Veniturile din transportul de călători au fost mai mici cu 119,29 milioane lei din cauza neaprobării majorării tarifelor de către Ministerul transporturilor încă de la începutul anului și din cauza epidemiei de COVID-19.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share