Site logo
19 octombrie 2022

Conducerea SNTFC CFR Călători a transmis redacției Club Feroviar o replică în care arată că nu a mai trimis automotoare Desiro la Remarul 16 Februarie, la reparații, după sechestrarea de acum patru ani a celor șase. Însă operatorul feroviar de stat a trimis vagoane la reparat la uzina din Cluj-Napoca.

Replica, pe care o publicăm integral în cele ce urmează, se referă la articolul CFR Călători a trimis automotoare Desiro la reparații la uzina care a sechestrat deja șase, publicat în data de 18 octombrie 2022 pe site-ul Club Feroviar.

„În prezent, SNTFC CFR Călători nu are în derulare contracte cu SC Remarul 16 Februarie SA, pentru  repararea automotoarelor Desiro SR 20D.

Pentru serviciul de reparaţii  planificate tip R7 – revizie capitală, procedura de achiziţie a fost atribuită către SC Reloc SA, iar pentru serviciul de reparaţii planificate tip R 9, procedura de achiziţie a fost atribuită către Electroputere VFU Pașcani. Până în prezent, cele două uzine reparatoare nu au finalizat serviciile de reparaţii pentru niciun automotor Desiro.

Susţinerile dumneavoastră din finalul articolului nu au nicio legătură cu subiectul şi au rolul de a-l tabloidiza”.

Precizările Club Feroviar și întrebările rămase fără răspuns din partea CFR Călători

Club Feroviar face următoarele precizări:

  • Faptul că am menționat că CFR Călători a trimis alte automotoare Desiro la Remarul 16 Februarie a fost o regretabilă eroare, care a fost corectată în articolul inițial imediat ce a fost constatată, înainte de a primi replica de la operatorul feroviar de stat. Pentru această eroare mi-am cerut deja scuze, însă acest lucru nu anulează celelalte fapte susținute în articol.
  • Însă CFR Călători a trimis vagoane la reparații la uzina din Cluj-Napoca, chiar dacă aceasta a sechestrat material rulant al statului român. Acest lucru nu este dezmințit de către CFR Călători.
  • Conducerea SNTFC Călători nu a explicat nici acum de ce Remarul 16 Februarie nu a primit certificat constatator negativ, pentru a nu mai putea participa la licitații.
  • Transferoviar Călători, care face parte din același grup cu Remarul 16 Februarie, este principalul concurent al CFR Călători. În aceste condiții, se poate explica de ce uzina clujeană nu repară sau repară de mântuială materialul rulant al operatorului de stat.
  • Informația din finalul articolului incriminat nu este de natură a tabloidiza informațile prezentate. Faptul că un om de afaceri care repară materialul rulant al statului român este prieten cu un membru de vârf al unui partid aflat la putere (același partid care l-a propulsat pe Traian Preoteasa la conducerea CFR Călători) nu este o știre ”tabloidă”, ci una necesară cititorilor pentru a înțelege contextul.
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share