Site logo

CFR Călători se laudă că e mai performantă la aer condiționat în trenuri ca DB sau Renfe

1 august 2024

În plină caniculă, când românii se plâng că nu au aer condiționat în trenuri, conducerea CFR Călători susține că stă mai bine la acest capitol decât mulți operatori europeni, printre care Trenitalia, CFF, SNCF sau Renfe.

”De ce NU face față climatizarea în vagoanele de călători? CFR Călători îți explică situația. Din 933 de vagoane ale CFR Călători care circulă zilnic în România, doar 4% nu sunt dotate constructiv cu instalații de aer condiționat. În schimb, acestea sunt prevăzute cu instalație de ventilare. De la de 35 de grade în aer, instalațiile de climatizare întâmpină probleme mari în răcirea temperaturii aerului care vine din exterior. Această situație este valabilă nu doar  în România, ci în toate statele europene unde temperatura, vara, depășește 35 de grade”, se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a operatorului feroviar de stat.

Teoria aerului condiționat în trenuri

aer condiționat în trenuri

La postare sunt atașate trei planșe în format .jpg în care ni se face teoria aerului condiționat la bordul trenurilor, iar prima dintre acestea ține să ne demonstreze că stăm mult mai bine ca în alte țări.

Se dă în primul rând exemplul Ungariei, unde este citată o declarație a unui oficial al MAV Start, potrivit căruia doar 42% din materialul rulant al operatorului feroviar maghiar ar fi dotat cu instalație de climatizare. Semnalăm doar în treacăt dezacordul ”instalații de aer condiționat mai efecient a fost instalate”. Apoi, se arată cu degetul către Bulgaria, unde doar 26% dintre vagoanele BDZ au instalație de climatizare. În acest caz, nu putem contrazice afirmația.

Numai că, după ce au terminat cu operatorii din țările vecine României, autorii postării trec ”în liga superioară”, și anume societățile de transport feroviar din vestul Europei.

”În cazul operatorului de stat german în transportul feroviar regional, doar 80% din trenuri sunt echipate cu aer condiționat. Întregul material rulant ICE și 93% din trenuri Intercity sunt echipate cu aer condiționat (…) De asemenea, nu toate trenuri S-Bahn au aer condiționat, ci doar sistem de ventilație”, arată CFR Călători.

În continuare, ni se spune că în Elveția doar 95% dintre trenuri au climatizare, dar autorul recunoaște că această țară nu se confruntă cu temperaturi ridicate. Ni se mai dau exemplele Franței (SNCF) și Spaniei, pe care vă lăsăm să le consultați în planșele atașate.

În final, nu putem să nu semnalăm faptul că CFR Călători ne explică faptul că cei mai mulți italieni nu suportă instalația de aer condiționat în trenuri și nici acasă și preferă să se coacă la foc mic.



Share