Site logo
CFR Marfă și GFR, competitori pentru transportul cărbunelui la CET Iași
17 noiembrie 2021

CFR Marfă și GFR sunt cei doi operatori feroviari de transport care au depus oferte pentru transportul cărbunelui către CET Iași pentru perioada de iarnă.

Două societăți din țară, CFR Marfă și compania Grup Feroviar Român, vor să livreze cărbune energetic (huilă) pentru încălzirea locuințelor din municipiu, în baza unui contract derulat de Primăria Iași, potrivit bzi.ro. Potul este de 3 milioane de euro și ține de livrarea combustibilului de la Constanța până la Centrala de Termoficare din comuna Holboca

Două mari companii de transport pe calea ferată au depus oferte la o licitație derulată de Primăria Iași pentru servicii de transport navetizat cărbune energetic. Valoarea procedurii estimate de municipalitatea ieșeană este de 15,1 milioane de lei (3 milioane de euro).

La licitația desfășurată de municipalitate au depus oferte compania Grup Feroviar Român (GFR) și Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă”. Ofertele vor fi analizate până pe 24 ianuarie 2022, dată la care ar trebui anunțat și câștigătorul acestei proceduri desfășurate de Primăria Municipiului Iași.

Firma care va câștiga licitația organizată de Primăria Iași va derula servicii de transport navetizat cărbune energetic pe relația depozit Comvex Constanța Port – stația Constanța Port Zona C – Municipiul Iași – Centrala Termică și Electrică Holboca (CET II). Firma câștigătoare va aduce la Iași o cantitate de 100.000 de tone de huilă pentru centrala de termoficare din comuna Holboca.

„Tonajul maxim brut pe tren va fi de 2.800 de tone, tonajul net minim tarifat pe tren va fi de 1.800 de tone, numărul de vagoane va fi de minimum 34 și de maximum 36. Lungimea maximă a trenului va fi de 650 de metri, iar lungimea minim tarifată va fi de 594 de metri. Tonajul net minim tarifat pe vagon va fi de 50 de tone”, se arată în caietul de sarcini a procedurii derulate de Primăria Iași.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share