Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat joi dimineață că a fost desemnată oferta câștigătoare pe primul lot din calea ferată Cluj-Episcopia Bihor.
Este vorba de procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Cluj Napoca-Aghireș (Lotul 1), aferentă obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători şi 120 km/oră pentru trenurile de marfă.
Oferta financiară depusă de Asocierea Railworks, în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.
Lucrările la calea ferată Cluj-Episcopia Bihor, finanțate prin PNRR
Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.
Obiectivul general al obiectivului de investiții este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiective specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/oră și 160 km/oră pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare);
►modernizarea clădirilor, stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►instalații de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare;
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail