Site logo
23 februarie 2023

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a dat joi asigurări că se va renunța la dirijarea traficului feroviar cu prăjina pe linia ferată Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației.

Club Feroviar a relatat miercuri că după 16 ani în care linia nu a fost folosită, a circulat primul tren Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației, format dintr-o locomotivă și un vagon ale Căilor ferate Ucrainene – Ukralizniția.

La o trecere la nivel cu calea ferată, locomotiva s-a dovedit a fi prea înaltă, iar un feroviar a folosit o prăjină pentru a înălța firele electrice și de comunicații de deasupra. Abia după această ”manevră feroviară” iscusită și ”modernă” garnitura și-a putut continua călătoria.

Încă din știrea inițială am precizat faptul că a fost vorba de un tren de probă și că dperăm că până la reluarea oficială a circulației se va rezolva și problema cu cablurile de la trecerea la nivel respectivă.

Linia ferată Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației, testată cu un tren ucrainean

”În data de 22.02.2023, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) a circulat, la solicitarea reprezentanților UZ, o garnitură specială ucraineană de probă, compusă dintr-un vagon de măsurat și locomotivă pentru linii cu ecartament larg (și nu automotor de probă, cu care UZ a circulat pe relația Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR), în luna octombrie 2022),  cursa respectivă având drept scop tocmai verificarea liniei CF și a gabaritului de liberă trecere pe întregul traseu. Trebuie menționat faptul că, în România, niciun operator de transport feroviar nu deține acest tip de locomotivă.

În ceea ce privește cablurile de fibră optică de la respectiva trecere la nivel cu calea ferată, acestea nu aparțin companiei noastre, iar după cursa de probă, la solicitarea Regionalei CF Cluj, societatea care deține/administrează cablurile respective a intervenit operativ pentru întinderea cablurilor în zona trecerii la nivel, fiind astfel asigurat gabaritul de liberă trecere pentru acest tip de locomotivă.

Referitor la lucrările de reparații, executate în regie proprie de Regionala CF Cluj pe linia CF Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), în lungime de 40,44 km, acestea au fost finalizate până la sfârșitul anului 2022, informații pe care compania le-a anunțat oficial și se regăsesc inclusiv pe pagina oficială de Facebook a companiei – https://www.facebook.com/cfrinfrastructura.

Precizăm, de asemenea faptul că lucrările de reparații executate de SRCF Cluj în regie proprie, în perioada septembrie 2022 – decembrie 2022, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), au avut drept scop reluarea și fluidizarea traficului feroviar transfrontalier prin cele două granițe feroviare cu UZ, pe unde de mai bine de 16 ani, Căile Ferate Ucrainene nu au mai pus în circulație niciun tren”, a trasmis CNCF CFR SA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share