Site logo
CFR SA, în sprijinul lui Nicușor Dan. Finanțare UE pentru modernizarea Centurii feroviare București
27 octombrie 2020
modernizarea Centurii feroviare București

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a obținut o finanțare europeană de 4,27 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate privind Complexului Feroviar București, care include și modernizarea Centurii feroviare București. Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat în repetate rânduri că vrea să introducă trenuri de pasageri pe inelul feroviar, în colaborare cu Ministerul Transporturilor, inițiativă susținută și de ministrul Lucian Bode și de premierul Ludovic Orban.

Adrian Bărbulescu

modernizarea Centurii feroviare București

 

CFR SA și Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele (INEA) au semnat acordul de finanțare, în valoare de 4.275.864 de euro, pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km), obiectiv care implică realizarea studiului de fezabilitate, precum și elaborarea documentațiilor de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, exproprieri, pregătirea caietelor de sarcini, a documentației de achiziție pentru lucrări de proiectare și servicii de consultanță.

Strategia CFR SA pentru modernizarea Complexului Feroviar București

Valoarea totală a proiectului este de 5.030.428 de euro, din care 4.275.864 euro (85%)  este valoarea eligibilă acordată de Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectare a Europei – CEF Transport.

Strategia CFR SA pentru modernizarea Complexului Feroviar București cuprinde următoarele zone de analiză/dezvoltare:

  • Complexul Feroviar București Nord – 156,055 km
  • Inelul Feroviar al Municipiului București – 316,323 km
  • Conexiunile cu Inelul Feroviar București – 133,348 km.

Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare.

Complexul Feroviar București face legătura între ramura nordică a Coridorului Rin-Dunăre (Constanța – București – Brașov – Sighișoara – Simeria – Arad – Curtici – Lokoshaza), ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre (Arad – Craiova – București) și alte secțiuni ale rețelei centrale TEN-T (București – Giurgiu, București – Ploiești – Focșani – Pașcani – Ungheni/Vadu Siret).

Atenție specială pentru Complexul Feroviar București Nord

modernizarea Centurii feroviare București CFR SA cumpără vaselină licitație pentru înlocuire macazuriO atenție specială se va acorda Complexului Feroviar București Nord care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastucturii feroviare din cadrul Complexului Feroviar București va fi, de asemenea, analizat pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Nodului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureștiului de către trenurile de transport marfă, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri, precum și un volum de mărfuri crescut față de situația actuală.

Studiul de fezabilitate va identifica și prezenta opțiunea investițională optimă atât din punct de vedere tehnic, economic, cât și operațional pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București, ținând cont de conformarea în relație cu standardele europene și cerințele tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Modernizarea Centurii feroviare București, susținută de Ludovic Orban

modernizarea Centurii feroviare București metroul de suprafață din BucureștiPe 2 octombrie, premierul Ludovic Orban a făcut o vizită la Ministerul Transporturilor, unde s-a întâlnit cu ministrul Lucian Bode și cu primarul general ales Nicușor Dan.

Cu acea ocazie, prim-ministrul a anunțat că urmează realizarea unui studiu de fezabilitate care vizează dezvoltarea tuturor tronsoanelor de transport feroviar necesare Bucureștiului, inclusiv centura feroviară. El a amintit faptul că Bucureștiul are multe trasee de cale ferată care, chiar și în stare de degradare, cum sunt unele dintre ele, oricând pot fi suportul unor investiții care să ducă la îmbunătățirea traficului. ”Vom continua cu domnul primar general inventarierea proiectelor comune”, a concluzionat Ludovic Orban.

Trebuie amintit faptul că, în perioada în care a fost ministru al Transporturilor, Ludovic Orban a fost primul care a avansat ideea introducerii trenurilor de călători pe Centura feroviară a Bucureștiului. Ulterior, ideea a fost ”reîncălzită” de Sorin Bușe.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share