Site logo
25 octombrie 2022

O răsturnare de situație s-a produs marți pe loturile 3 și 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, pentru care Compania Națională de Căi Ferate CFR SA poate semna acum contractele cu constructorul.

La mijlocul lunii trecute, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor dăduse dreptate companiilor asociate Alstom și Arcada la aceste două licitații, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Este vorba de loturile 3 și 4 din proiectul Caransebeș-Arad, și anume Timișoara Est-Ronaț și Ronaț-Arad.

Marți, Curtea de Apel București a răsturnat decizia CNSC. ”Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale active a petentei ARCADA COMPANY SA, invocată de intimatele COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE CFR SA şi ASOCIEREA WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMIŞOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA, ca neîntemeiată. Califică excepţia inadmisibilităţii motivelor suplimentare de respingere a ofertelor Asocierii RailWorks invocată de intimatele ALSTOM TRANSPORT SA şi ARCADA COMPANY SA, ca apărare de fond. Admite excepţia tardivităţii plângerii formulate de petenta COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE CFR SA, invocată de intimatele ALSTOM TRANSPORT SA şi ARCADA COMPANY SA. Respinge plângerea formulată de petenta COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE CFR SA, ca tardivă. Respinge plângerea formulată de petenta ARCADA COMPANY SA, ca nefondată. Admite plângerea formulată de petenta ASOCIEREA WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMIŞOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA. Modifică în parte Decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor nr. 1952/C3/1911/2038/16.09.2022, în sensul că: Respinge contestaţiile formulate de contestatoarele ALSTOM TRANSPORT SA şi ARCADA COMPANY SA, în contradictoriu cu COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE CFR SA, ca neîntemeiate. Menţine rapoartele procedurii de atribuire nr. 17.A/400/29.07.2022 (lotul 1) şi nr. 17.A/1/502/08.08.2022 (lotul 2), în partea referitoare la respingerea ofertelor asocierii ALSTOM TRANSPORT SA şi ARCADA COMPANY SA şi comunicările acestor respingeri. Menţine măsura obligării entităţii contractante la clarificarea şi reevaluarea ofertei Asocierii WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMIŞOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA pentru lotul 2, precum şi la emiterea unui nou raport al procedurii de atribuire pentru lotul 2, dispusă de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, urmând ca după reevaluarea ofertei Asocierii WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMIŞOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA pentru lotul 2 să îi comunice acesteia rezultatul procedurii potrivit legislaţiei aplicabile. Admite cererea de intervenţie formulată de Asocierea WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMIŞOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA în ceea ce priveşte contestaţiile formulate de contestatoarele ALSTOM TRANSPORT SA şi ARCADA COMPANY SA. Menţine în rest decizia contestată. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, astăzi 25.10.2022”, se arată în decizia Curții de Apel București, așa cum apare ea pe portalul instanțelor de judecată din România.

Contractele pentru loturile 3 și 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad pot fi semnate cu Webuild

Pe cale de consecință, CNCF CFR SA poate semna contractele de proiectare și execuție pentru cele două loturi cu asocierea condusă de italienii de la Webuild.

Aceasta este succesoarea companiilor Astaldi și Salini Impregilio. Amintim că directorul pentru România al Astaldi, Pier Luca Canino, a fost implicat în mai multe anchete privind dare de mită către oficiali ai statului român, tocmai pentru modernizarea unor tronsoane de cale ferată.

După semnarea contractelor, procesul intentat de Alstom și Arcada poate continua, iar dacă acestea vor avea câștig de cauză vor primi o despăgubire din partea statului. Lucrările propriu-zise vor fi duse însă la bun sfârșit de Webuild.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share