Site logo
22 mai 2020
macazuri vechi CFR SA casează macazuri vechi

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin trei regionale, va casa și scoate la mezat mai multe mijloace fixe, printre care 20 de macazuri vechi, linii de cale ferată și linie de contact. Mijloacele fixe cu pricina nu mai sunt folosite de ani buni și sunt într-o avansată stare de degradare, așa că vor putea fi vândute în cel mai fericit caz la fier vechi.

Adrian Bărbulescu

macazuri vechi CFR SA casează macazuri vechi
FOTO cu rol pur ilustrativ

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus în dezbatere publică proiectul de Hotărâre a Guvernului privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor mijloace fixe aflate în administrarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR“ – S.A. – Sucursalele Regionale CF Iaşi şi Constanţa, în vederea scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării, după caz.

Mijloace fixe propuse spre casare în stațiile Pașcani și Lucăcești

Să le luăm pe rând. Pe raza de activitate a Regionalei Iaşi există mijloace fixe care aparţin domeniului public al statului, propuse pentru disponibilizare din cauza stării avansate de uzură fizică şi morală a elementelor componente, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ. Mijloacele fixe în cauză fac parte din categoria Instalaţii fixe de siguranţă şi de conducere operativă a circulaţiei feroviare interoperabile, reprezintă o linie de contact şi o instalaţie CED aferente secţiilor CT2 Bacău şi CT3 Suceava, respectiv staţiilor de cale ferată Paşcani Triaj şi Lucăceşti.

Concret este vorba de o instalație CED din stația Lucăcești și 308 metri de linie de contact din gara Pașcani. Aceste mijloace fixe, puse în funcțiune în 1998, au o valoare de inventar cumulată de 1.659.486,23 lei.

20 de macazuri vechi vor fi dezafectate la malul mării

Apoi, pe raza de activitate a Regionalei Constanţa există mijloace fixe propuse pentru disponibilizare, aferente secţiilor de cale ferată L1 Constanţa şi L2 Medgidia, care aparţin domeniului public al statului, nu mai prezintă utilitate funcţională în condiţiile concrete ale activităţii proprii de exploatare şi nu mai corespund condiţiilor de siguranţă impuse de traficul feroviar. Mijloacele fixe în cauză fac parte din categoriile Linii ferate de circulaţie şi aparate de cale, interoperabile şi neinteroperabile, reprezentând linii, aparate de cale şi treceri la nivel.

În acest caz, ”oferta” este mai generoasă decât la Iași. În primul rând, este vorba de 20 de metri de cale ferată simplă electrificată și 16 aparate de cale (macazuri vechi) din stația de cale ferată Agigea Nord, intersecția Palas-Port B. Sunt și trei treceri la nivel cu calea ferată, la Nicolae Bălcescu, Cogealac și Babadag. Valoarea lor cumulată de inventar este de 643.349,80 lei.

Tot pe raza regionalei Constanța, mai avem un alt lot de active vizat de proiectul de act normativ. Astfel, este vorba de 797 de metri de cale ferată simplă și patru aparate de cale din stația Ceamurlia de Jos, cu o valoare de inventar de 336.314,88 lei.

Măsura nu va afecta circulația feroviară

CFR SA face menţiunea că scoaterea din funcţie a acestor mijloace fixe nu afectează circulaţia feroviară pe liniile de circulaţie aferente proiectului. Proiectul de act normativ are în vedere scoaterea din funcţiune, casarea şi valorificarea, după caz, a mijloacelor fixe având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din acest proiect de hotărâre de Guvern. Realitatea datelor inscrise în anexă, precum şi necesitatea și oportunitatea promovării actului normativ aparţin Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, prin Compania Naţională  de Căi Ferate CFR SA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share