Conducerea Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă a venit miercuri dimineață cu precizări prin care încearcă să justifice de ce a fost concediat Iulică Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă. În replică, liderul sindical spune că este un abuz și că va contesta decizia în instanță.
Adrian Bărbulescu
”Ca urmare a situaţiei financiare extrem de dificile în care se află CFR Marfă, în contextul deciziei de returnare a ajutorului de stat şi a obligaţiei de a respecta punerea în aplicare a Planului de redresare finaciară şi a Programului de Reorganizare şi Restructurare asumate prin omologarea procedurii de concordat preventiv, conducerea societăţii a solicitat către Casele teritoriale de pensii numele tuturor angajaţilor care au primit decizii de pensionare, aceştia cumulând în prezent drepturile salariale cu venituri din pensie. Prin adresa nr. 925/28.04.2021, Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti – Casa Locală de Pensii Sect.6 – a comunicat faptul că domnul Iulică Măntescu are calitatea de pensionar pentru limita de vârstă. Având în vedere cele de mai sus, coroborat cu prevederile art. 56. Alin.1, lit. c, din Codul Muncii, începând cu data de 28.05.2021 a fost aplicată măsura de încetare de drept a contractului individual de muncă al dlui Iulică Măntescu”, a transmis miercuri dimineață conducerea CFR Marfă.
Mai mult, cei din conducerea societății din subordinea Ministerului Transporturilor susțin că nu este vorba de o ”disponibilizare”, ci de aplicarea prevederilor legale, respectiv de constatarea încetării de drept a contractului individual de muncă al salariatului.
De ce a fost concediat Iulică Măntescu. Liderul sindical: ”Este un abuz”
”Este un abuz și sună ca o răzbunare. Au ce au cu anumiți lideri de sindicat, care au fost incomozi pentru ei (cei din conducerea CFR Marfă – n.red.). De aceea, pregătesc contestarea în instanță a acestei decizii”, a declarat, în replică, pentru Club Feroviar, Iulică Măntescu.
El a explicat că în situația de a cumula pensia cu salariul la CFR Marfă sunt alți 250 de angajați, și TESA, și de execuție, care însă și-au păstrat posturile.
”În plus, conform Legii 62 și Codului Muncii, era protejat pe perioada mandatului de lider de sindicat”, a mai explicat Iulică Măntescu.
Iulică Măntescu a fost reales președinte al FML pentru încă patru ani
Anul trecut, Iulică Măntescu a fost validat pentru încă un mandat de patru ani la șefia federației (până în 2024). În această perioadă, potrivit legislației în vigoare, el nu putea fi concediat de la CFR Marfă.
Cariera lui Iulică Măntescu se leagă de mișcarea sindicală. În perioada 2000-2004 el a fost secretar general al Federației Mecanicilor de Locomotivă. Din 2004 și până în 2008, Iulică Măntescu a fost vicepreședinte al FML, iar de atunci și până în prezent – președinte.
Înainte de Iulică Măntescu, președinte al FML a fost Voicu Sala.
Ion Rădoi a anunțat că a fost concediat Iulică Măntescu
Anunțul că președintele FML, Iulică Măntescu, a fost concediat de la CFR Marfă a fost făcut joia trecută, în debutul unei conferințe de presă, de președintele Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, Ion Rădoi.
Ambele structuri sindicale fac parte din Convenția Națională a Sindicatelor Transportatorilor din România (CNSTR), condusă de Ion Rădoi.
Liderul sindical de la metrou a precizat că Iulică Măntescu, colegul său, a fost pus pe liber de conducerea CFR Marfă pentru că s-a opus disponibilizărilor aflate în curs și pentru că a susținut acțiunile de protest ale USLM.
La CFR Marfă vor fi disponibilizați 1.400 de angajați
Iulică Măntescu nu este singurul disponibilizat de la CFR Marfă, societate aflată într-o situație financiară extrem de gravă.
Încă de la finele lunii trecute, au început să se dea primele preavize la CFR Marfă, urmând ca până pe 4 iulie să fie concediați 1.400 de angajați ai operatorului național.
Fiecare angajat disponibilizat în urma acestei acțiuni colective va primi o plată compensatorie, echivalentul a șase salarii minime pe economie, garantate în plată la nivel național. Cum salariul minim net este de 1.322 de lei, rezultă o plată compensatorie de 7.932 de lei pentru fiecare concediat. Anumiți angajați disponibilizați, cum ar fi mecanicii și șefii de tren, își vor putea găsi locuri de muncă încă de a doua zi, având în vedere criza mare de personal de pe piața transporturilor feroviare din România. Mecanicii de locomotivă care vor fi disponibilizați au o medie de vârstă de 53-55 de ani, așa că ei vor fi în continuare pentru mult timp activi pe piața muncii.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail