Site logo
Conferințele Club Feroviar 2023. Elita căii ferate ”a pus țara la cale” la Poiana Brașov
12 mai 2023

Reprezentanți ai autorităților centrale și locale, șefi de companii de stat și private s-au reunit în această săptămână la Poiana Brașov, la evenimentul de top Conferințele Club Feroviar 2023. Au fost două zile de dezbateri intense și la obiect, iar evenimentul s-a încheiat cu două vizite tehnice, la Tehmin și la garajul RATBV.

Startul evenimentului a fost dat luni dimineață, când la prezidiu s-au aflat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu, responsabil cu coordonarea sectorului feroviar, viceprimarul Brașovului Flavia Boghiu, directorul general al Telecomunicații CFR SA, Mihai Barbu, care este și președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Dragoș Floroiu, director Cercetare, Dezvoltare, CTF – AFER, directorul general al Societății de Transport Public din Brașov RATBV, Marian Geman, și cel al Societății de Transport București, Adrian Criț. Succint, au fost trecute în revistă realizările și planurile naționale în domeniul transportului public.

Transporturile feroviare pot aduce suplimentar 4% din PIB

După aceea, s-a intrat rapid ”în pâine”, cu panelul 1 al primei zile, care a fost dedicată materialului rulant, intitulat ”Know-how pentru decarbonizarea transportului feroviar și urban”, moderat de Carmen Filipescu, ex-președinte al Comitetului Internațional de Transport Feroviar (CIT) și fost director general adjunct la CFR Călători. Au susținut prezentări Amedeo Neculcea, director general adjunct al Grup Feroviar Român, Adrian Pușcașu, directorul general al Knorr-Bremse, Krystian Bochenek, manager de produs TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o., Mihai Marcu, administratorul Tehmin Braşov, Mihai Frumosu, expert senior pentru Transport la Banca Europeană de Investiții, Vasile Șeclăman, președintele Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România, și Dorin Mitan, membru în Consiliul de Administrație al SNTFC CFR Călători.

Am aflat cu acest prilej cum Tehmin modernizează locomotive ale unor operatori feroviari străini, dar CFR Marfă ignoră această soluție, cum unele proiecte de modernizare a infrastructurii au creat probleme transportatorilor de marfă, dar și felul în care transporturile feroviare pot aduce suplimentar României 4% din PIB.

Lansarea licitației pentru tram-trenul Oradea și prezentarea noilor trenuri Alstom Coradia

A urmat panelul 2, intitulat ”Transportul feroviar în avangarda mobilității inteligente și durabile”, moderat de prof.dr.ing. Gabriel Popa, prodecan al Facultății de Transporturi din cadrul Universității Politehnica București.

Prezentările din cadrul acestui panel au fost susținute de Cătălin Frangulea, directorul general al Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov, directorul general al STB Adrian Criț, cel al OTL (Oradea Transport Local), Adrian Revnic, de Gabriel Sburlan, șeful Serviciului Tehnic al Metrorex, Christian Macedonschi, preşedintele Smart City Braşov, și de Dragoș Floroiu, director Cercetare, Dezvoltare în cadrul AFER. Un anunț important a fost făcut de Adrian Revnic, privind lansarea licitației pentru tram-trenul metropolitan Oradea, iar directorul general al Alstom Transport SA, Gabriel Stanciu, a prezentat în premieră cum vor arăta noile trenuri Coradia ce vor fi livrate României începând din acest an.

Vizita surpriză a lui Traian Preoteasa și participarea lui Florea Dobrescu

A urmat ziua a doua a evenimentului Conferințele Club Feroviar 2023, dedicată infrastructurii. Dis-de-dimineață, ne-a vizitat și directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, care s-a întreținut cu reprezentanții Club Feroviar și cu participanții la eveniment, dar nu a susținut nicio prezentare, căci partea de material rulant fusese dezbătută cu o zi înainte. La eveniment a participat și președintele Federației Naționale Sindicale Drum de Fier, Florea Dobrescu.

Revenind la evenimentul propriu-zis, primul panel, denumit ”Căi de ameliorare a performanțelor infrastructurii feroviare”, a fost moderat de profesorul Gabriel Popa. Prezentările au fost susținute de Vasile Iacob, director Cercetare-Inovare la TPF Inginerie, Mihai Barbu, directorul general al Telecomunicaţii CFR, prof.dr.ing. Horațiu Vermeșan de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Andreas Iwainsky, responsabil al Knorr-Bremse, Valentin-Vasile Ungureanu, conf.dr.ing. la Facultatea de Construcții – Universitatea Transilvania din Brașov, și de dr.ing. Ioan Buciuman, un vechi prieten al Club Feroviar. Am aflat de la Mihai Barbu cum unele investiții ar putea fi amânate de modul cum a fost aplicată Legea 195/2020 privind Statutul personalului feroviar, dar și soluții tehnice pentru transporturile feroviare, prezentate de vorbitori.

Conferințele Club Feroviar 2023. Brașovenii și bucureștenii s-au întrecut în prezentări

Al doilea panel al zilei l-a avut ca moderator pe Gabriel Stanciu, director general Alstom România, Bulgaria și Republica Moldova și totodată vicepreședinte al Asociației Industriei Feroviare. Cu excepția lui Gabriel Mocanu, director de Infrastructură al Metrorex, și a lui Marius Andrei, șeful Departamentului Tehnic al STB SA, panelul le-a ”aparținut” brașovenilor: Marian Geman, directorul general al RATBV SA, Christian Macedonschi, preşedintele Smart City Braşov, și Cătălin Frangulea, director general al Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov. Aceștia ne-au împărtășit ce așteptări au de la transportul feroviar: vagoane restaurant, gări prietenoase și integrare tarifară. Nu s-au lăsat mai prejos nici bucureștenii, iar Gabriel Mocanu a dezvăluit cum un gard a scumpit viitoarea stație de metrou Cișmigiu de pe Magistrala 5.

Evenimentul a continuat în a treia zi cu două vizite tehnice extrem de interesante la Tehmin Brașov și la garajul RATBV SA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share