Site logo
8 mai 2023

Compania brașoveană Tehmin Brașov, participantă la Conferințele Club Feroviar 2023, se află aproape de semnarea unor contracte de modernizare a unor locomotive vechi din spațiul ex-comunist, însă din păcate compania națională CFR Marfă e dezinteresată de această oportunitate.

Detalii au fost oferite luni de către Mihai Marcu, administrator Tehmin Brașov în cadrul evenimentului Conferințele Club Feroviar, aflate la a XVII-a ediție.

Mihai Marcu a prezentat sistemul SEELD aplicabil locomotivelor vechi care reduce cu peste 50% durata de funcționare a motoarelor diesel de tracțiune. Sistemul prezentat are patru componente, și anume cel care ajută la reducerea timpului de mers în gol, creșterea randamentului motorului de tracțiune, diagnoza parametrilor de funcționare și ventilația economică a motoarelor de tracțiune.

„Nu este posibilă înlocuirea a sute de locomotive diesel în zece ani, de aceea trebuie acordată atenție materialului rulant existent”, a explicat el.

Un element de neînțeles este dezinteresul CFR Marfă față de aceste inovații în condițiile în care compania înregistrează cele mai mari pierderi. Managerii companiilor sunt interesați de stoparea furturilor de motorină, însă sunt dezinteresați de risipa de motorină rezultată în urma neoptimizării consumului.

Prezentarea lui MIhai Marcu este disponibilă aici.

Conferințele Club Feroviar 2023

La eveniment au mai avut prezentări Adrian Pușcașu, director general Knorr-Bremse care a susținut o prezentare despre servicii de pregătire a personalului feroviar bazate pe tehnologii digitale. Krystian Bochenek, manager TUV Rheinland Polonia, a susținut o prezentare privind evoluția infrastructurii și a materialului rulant din țara sa.

Conferințele au beneficiat și de prezența unor experți ai instituțiilor financiare europene. Din partea BEI, Mihai Frumosu a explicat interesul acordat de bancă proiectelor prietenoase mediului și zonei de activitate a instituției. „Încălzirea globală ne afectează și ne va afecta pe toți. Este sarcina noastră să arătăm că putem face ceva. Toți cei care pregătesc proiecte trebuie să acorde atentie emisiilor de CO2. Avem bani poate mai mulți decât putem folosi”, a spus el explicând că supracontractarea poate fi o soluție pentru utilizarea banilor.

Conferințele Club Feroviar includ vorbitori de referință de la companii de top din industrie, precum și o varietate bogată de discuții, fiind contextul ideal de a intra în contact cu potențiali parteneri de afaceri și de a obține informații relevante despre tendințele din domeniu.

Evenimentul este organizat cu sprijinul AIF (Asociația Industriei Feroviare din România), CFiR (Cariera Feroviară în România), Universitatea Politehnica Bucureşti, Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti şi OTL (Oradea Transport Local), în parteneriat media cu AGERPRES, Jurnalul de Afaceri și Railway PRO.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share