Consiliul General: Noua linie de tramvai din Piața Unirii va fi construită de Băluță
Noua linie de tramvai din Piața Unirii din București va fi construită de Primăria Sectorului 4, condusă de Daniel Băluță, a decis Consiliul General al Municipiului București.
Astfel rețeaua de tramvaie existentă din partea de nord-est a orașului va fi legată de cea de sud-vest, potrivit Buletin de București. Desprinsă din axul Bulevardului Corneliu Coposu, linia va tranzita scuarul din fața Hanului lui Manuc și va continua spre sud, pe latura de vest a Parcului Unirii, încadrându-se în axul Bulevardului Regina Maria, după traversarea Bulevardului Unirii.
”Astfel, se creează o legătură între terminalul Sfânta Vineri și terminalul Piața Unirii și între cele două rețele aferente”, arată documentele municipalității.
O nouă stație este propusă de-a lungul acestei extinderi, în interiorul scuarului din fața Hanului lui Manuc. De asemenea, peronul actual din terminalut Piața Unirii va fi extins, iar pe sensul opus este propus un nou peron comun cu liniile de autobuz. „Peroane noi sunt propuse și în intersecția de la Piața Sfânta Vineri, pe strada Sfânta Vineri în dublul sens și un peron doar pentru autobuz pe Bd. Cornetiu Coposu”, arată sursa citată.
Hotărârea CGMB prevede că Primăria Capitalei, care este deținătoarea proiectului de extindere a liniei de tramvai, are ca obligații să identifice sursele de finanțare şi să participe cu resursele financiare aprobate la finanțarea acestuia, să vireze sumele aprobate pentru finanţarea proiectului în contul indicat de Sectorul 4 și să predea Sectorului 4 studiul de fezabilitate după finalizare şi aprobarea acestuia în Consiliul Tehnico – Economic din cadrul Primăriei Municipiului București. De asemenea, Primăria Capitalei va emite autorizația de construire, pe baza documentelor adunate de către Primăria Sectorului 4. Va asigura, pentru aceasta și pentru execuția lucrării, suport de specialitate și colaborarea cu instituțiile implicate.
De cealaltă parte, Sectorul 4 se obligă să cheltuiască corect sumele alocate de Municipiul Bucureşti, dar să și identifice alte surse de finanțare (precum bugetul propriu, fonduri europene sau alte surse), să efectueze toate operațiunile de achiziție, contractare, pentru serviciile de proiectare, pentru lucrăile de execuţie ale proiectului/asistență tehnică pe perioada de execuţie/supervizarea lucrărilor şi să obțină toate avizele, autorizațiile şi acordurile necesare.
Tot Sectorul 4, conform documentului aprobat de Consiliul Local și de Consiliul General, se angajează „să aloce resursele umane şi materiale aflate la dispoziția sa, pentru parcurgerea etapelor procedurale necesare finanțării obiectivului de investiții și asigură cadrul administrativ şi legal necesar realizării obiectului prezentului contract”.
Scandalul conexiunii tramvai-metrou
În procesul de consultare publică aferent proiectului de reîntregire a rețelei de tramvai din Piața Unirii, Asociația Metrou Ușor (AMU) a propus construirea unui acces direct între viitoarea linie de tramvai și stația de metrou Piața Unirii de pe Magistrala 2 (Pipera – Tudor Arghezi). În răspunsul primit de la proiectant, Metroul SA, a fost respinsă această propunere pe motiv că: ”la nivel internațional se promovează traversările pietonale la nivel în detrimentul pasajelor subterane” și că ”o conexiune suplimentară ar fi redundantă și nejustificată”.
Apoi, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a rezonat cu cererile AMU și a anunțat că Primăria Sectorului 4 își asumă realizarea noului pasaj pietonal subteran care să facă legătura între stațiile de metrou Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2, precum și lucrarea de interconectare a liniei de tramvai între Piața Sfântul Gheorghe și Piața Unirii.
Oficialii Primăriei Municipiului Bucureşti au anunțat că accesul direct din stațiile de tramvai în cele de metrou nu este prevăzut și că ar putea fi adăugat ulterior. Apoi, la doar câteva minute de la publicare, postarea a fost ștearsă de pe contul de Facebook al PMB, așa cum am scris.


Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail