Operatorul de stat a câștigat un contract care presupune transportul a până la 34 de milioane de tone de cărbune cu aproape o mie de vagoane în următorii trei ani.
Atribuirea anunțului a apărut publicată în urmă cu câteva zile în SEAP – Sistemul Public de Achiziții. Valoarea totală estimativă a contractului, împărțit pe trei loturi – toate câștigate de CFR Marfă este de aproape 209 milioane de lei, fără TVA pe următorii trei ani. Cărbunele va fi transportat pe trei loturi pentru termocentralele Turceni, Ișalnița și Craiova II. Este vorba de un acord cadru nou pe o durată de 36 de luni.
Potrivit caietului de sarcini, CE Oltenia a cerut participanților dovada deținerii a 970 de vagoane FALS și a 29 de locomotive de transport și manevră în stațiile de expediție.
Contractul cu CE Oltenia a fost împărțit în trei loturi, după cum urmează:
- Servicii de transport feroviar de cărbune, Lot 1: Servicii de transport feroviar de cărbune, pentru Sucursala Electrocentrale Turceni.
Valoarea estimată fără TVA: 100.860.000 de lei
- Servicii de transport feroviar de cărbune, Lot 2: Servicii de transport feroviar de cărbune, pentru Sucursala Electrocentrale Ișalnița.
Valoarea estimată fără TVA: 76.982.200 de lei
- Servicii de transport feroviar de cărbune, Lot 3: SE Craiova II.
Valoarea estimată fără TVA: 30.450.000 de lei.
Cantitățile minime și maxime aferente acordului cadru și contractelor subsecvente sunt următoarele:
- lot 1: Cantități minime acord cadru – 6.850.000,00 tone; Cantități maxime accord cadru – 19.950.000,00 tone; Cantități minime contract subsecvent – 1.130.000,00 tone; Cantități maxime contract subsecvent – 6.850.000,00 tone;
- lot 2: Cantități minime acord cadru – 3.230.000,00 tone; Cantități maxime accord cadru – 9.780.000,00 tone; Cantități minime contract subsecvent – 525.000,00 tone; Cantități maxime contract subsecvent – 3.230.000,00 tone;
- lot 3: Cantități minime acord cadru – 1.500.000,00 tone; Cantități maxime accord cadru – 4.500.000,00 tone; Cantități minime contract subsecvent – 245.000,00 tone; Cantități maxime contract subsecvent – 1.500.000,00 tone.
Un semn de întrebare este viitorul acestui contract, în condițiile în care planurile de rambursare a ajutorului de stat și de plată a datoriilor către CFR SA prevăd desființarea CFR Marfă cu trecerea unor părți a activelor către alte entități și vânzarea altei părți a activelor. Cum însă operațiunile sunt de durată, există șanse ca acest contract semnat cu CE Oltenia să poată fi dus la bun sfârșit. De altfel, recent, președintele Consiliului Concurenței Bogdan Chirițoiu a declarat că în acest an nu sunt de așteptat evenimente importante privind soarta CFR Marfă. Mai multe detalii aici.
Tot zilele trecute, CFR Marfă a câștigat un alt contract semnificativ de transport a aluminei de la Tulcea la ALRO Slatina cu durata de un an, contract cu o valoare nedezvăluită.
La CET Iași, CFR Marfă pierde contractul
La capitolul eșecuri, la Iași, CFR Marfă a pierdut în favoarea GFR un contract de transport a combutibilului necesar CET Iași (contract al Primăriei municipiului) cu o valoare de nouă milioane de lei, fără TVA. Potrivit surselor Club Feroviar, oferta firmei de stat a fost descalificată din cauza datoriilor la buget. În cazul contractului cu CE Oltenia, autoritatea contractantă a ținut seamă de mecanismele legale privitoare la recuperarea ajutorului de stat de la CFR Marfă. O ordonanță de urgență în acest sens se află pe circuitul de avizare.
Citește și Manevrele de la CET Arad cauzează CFR Marfă daune de peste 10 milioane de euro
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail