Site logo
Contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei au fost semnate în prezența ministrului Cătălin Drulă
14 iulie 2021

În prezența ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA și cei ai asocierii Wiebe-Swietelsky au semnat miercuri dimineață contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei.

contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei
FOTO cu rol pur ilustrativ

Cu ocazia celor două licitații organizate de Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA (aferente celor două loturi), câștigate de asocierea menționată, administratorul infrastructurii feroviare din România a economisit aproximativ 11,2 milioane de lei.

În luna martie a acestui an, Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat două licitații pentru lucrări de întreținere pe linia ferată Buzău-Făurei, cu o valoare estimată cumulată de peste 10 milioane de euro. Lucrările ce se vor executa au ca scop creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și de marfă.

Contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei au ca scop creșterea vitezei de circulație

Lucrările au ca scop creșterea vitezei de circulație pe linia ferată Buzău-Făurei. În prezent, distanța de 40 km dintre Buzău și Făurei, pe secția de cale ferată 702, linie dublă electrificată, este străbătută de trenurile Interregio în 38-45 de minute, iar de cele Regio, în 54 de minute-o oră și două minute.

”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin programul de investiții implementat și derulat pe secția de cale ferată Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei (firul II), pe o lungime totală de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului și sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, dar și la dezvoltarea relațiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astăzi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar și o variantă rapidă și sigură atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă”, se arăta într-un comunicat dat publicității recent de purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan.

Două licitații, ambele câștigate de Wiebe în asociere cu Swietelsky

Primul contract are ca obiect ”Lucrări de ȋntreţinere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Buzău Sud – Cilibia fir II de la km. 129+016 la km 148+700”. Pentru punerea ȋn siguranţă a circulaţiei trenurilor de călători şi marfă, se vor executa lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametri pentru viteza de circulaţie de 120 km/oră a trenurilor de călători. Valoarea totală estimată a contractului este de 27.005.885,36 lei, echivalentul a aproximativ 5,5 milioane de euro și va trebui dus la bun sfârșit în termen de 250 de zile.

Procedura a fost atribuită asocierii austriece Wiebe România SRL/Swietelsky Construcții Feroviare SRL, pentru suma de 21.027.158,34 lei. Adică doar 77,77% din valoarea estimată, rezultând pentru statul român, prin CNCF CFR SA Regionala Galați o economie de peste 5,9 milioane de lei.

Al doilea contract are ca obiect ”Lucrări de ȋntreținere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Cilibia – Făurei fir II de la km. 148+700 la km 167+700”.  Valoarea totală estimată a contractului, care se va derula pe parcursul a 250 de zile, a fost de 26.029.994,69 lei, echivalentul a aproape 5,3 milioane de euro.

Procedura de achiziție a fost câștigată tot de asocierea Wiebe/Swietelsky, pentru suma de 20.747.515,42 lei, preț care reprezintă doar puțin peste 79% din valoarea totală estimată cu care fusese lansată procedura. În acest caz, statul  român a făcut o economie de 5,28 milioane de lei. Făcând suma, rezultă că CFR SA a economisit cumulat, la aceste două proceduri, 11,2 milioane de lei. (A.B.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share