Site logo
23 noiembrie 2022

O serie de controale ANPC la STB a început miercuri la primele ore ale dimineții. Acțiunea are iz de răfuială politică la nivelul Capitalei.

Autoritatea pentru Protecția Consumatorului a început acţiuni de verificare a mijloacelor de transport în comun ale Societăţii de Transport Bucureşti (STB), operațiunea fiind în desfăşurare, anunță reprezentanţii săi.

„Începând cu ora 4, în această dimineaţă, 14 comisari ai structurii Bucureşti – Ilfov au desfăşurat acţiuni de verificare a activităţii STB. Au fost evaluate mijloacele de transport în comun din mai multe baze/depouri”, transmit reprezentanţii ANPC, citați de Agerpres. Aceştia au precizat că acţiunea este în desfăşurare. Potrivit primelor imagini transmise din timpul controalelor, inspectorii ANPC au găsit mijloace de transport murdare. De asemenea, unele elemente metalice sunt afectate de rugină, iar podelele nu sunt spălate, în timp ce mânerele de susţinere sunt deteriorate.

„Să cureţi 43 de tramvaie cu doar două persoane, în trei ore, pare desprins din reclamele la detergenţi”, a comentat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu. ANPC urmează să prezinte în cursul zilei concluziile controalelor.

Controale ANPC la STB. Atunci, inspectorii au confundat tramvaiele cu Loganurile

Nu este pentru prima oară în acest an când ANPC controlează mijloacele de transport ale STB. O acțiune similară a avut loc și în luna mai, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Atunci, este 80 de autobuze, troleibuze şi tramvaie STB au fost retrase din circulație temporar de către comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), după ce au fost descoperite mai multe nereguli, printre care geamuri sparte, podea înfundată, scaune deteriorate, mânere lipsă.

„Vreau să tragem un semnal de alarmă. Există în circulaţie tramvaie Tatra din 1967, care au durată de circulaţie de 8-10 ani, noi le folosim 20-30 de ani, şasiul are 50 şi ceva de ani, şasiuri pe care le mută de pe un tramvai pe altul, cu sisteme de frânare învechite. E clar că sunt un pericol pe roţi printre cetăţeni. În plus, marea majoritate a vehiculelor STB nu au rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi”, spunea Paul Anghel, director general în cadrul ANPC.

Replica directorului general al STB, Adrian Criț, a venit imediat: Durata de viață a unui tramvai este de peste 20 de ani, nu de opt ani. Și un Logan are o durată de viață mai mare de opt ani. Tramvaiele sunt vehicule scumpe, care trebuie amortizate. Pe de altă parte, orice modernizare prelungește durata de viață a vehiculului. Cât despre inexistența pe unele tramvaie a rampelor pentru persoanele cu dizabilități, poate ANPC se gândește să-și extindă activitatea și peste graniță. Tramvaie vechi, fără rampe pentru persoanele cu dizabilități, sunt și la Budapesta, la Viena, Varșovia sau Berlin. Poate Horia Constantinescu le va scoate din circulație și pe acelea”.

Controalele au loc pe fondul unor răfuieli politice

Nimeni nu neagă necesitatea ca STB să fie controlată, numai că nu putem să nu remarcăm că aceste controale survin în contextul unor răfuieli politice la nivelul Capitalei.

Trebuie precizat din capul locului că președintele ANPC, Horia Constantinescu, a fost pus în funcție la propunerea PSD, partid care l-a criticat în mod repetat în ultima vreme pe primarul general Nicușor Dan. Mai ales prin vocile lui Marcel Ciolacu, președintele PNL, și al fostei primărițe Gabriela Firea. Controalele la STB vin și în contextul în care aceasta din urmă se opune din răsputeri recepționării de către Primărie a noilor tramvaie moderne livrate de Astra Vagoane Călători.

Pe de altă parte, și PNL a pus paie pe foc. Ciprian Ciucu, primar al Sectorului 6 și președinte al PNL București, a declarat recent că ar putea ca partidul său să-i retragă sprijinul politic lui Nicușor Dan. Chiar dacă el a negat, Ciprian Ciucu pare să se pregătească pentru a candida la Primăria Capitalei în 2024.

ANPC amendează doar societățile de stat și șaormeriile

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, este foarte plastic în exprimare și dă amenzi doar când este vorba de mici șaormerii sau societăți cu capital de stat, cum ar fi STB sau CFR Călători.

Când vine însă vorba de bănci cu capital străin care-și bat joc de clienți, ANPC dă dreptate băncii, pe care nu o amendează, considerând soluționată o problemă care persistă. Club Feroviar a prezentat recent un asemenea caz:

CITEȘTE și Cum pune frână la STB banca franceză a Elenei Udrea și a lui Adrian Sârbu

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share