CRRC China va livra la cinci țări europene rame supraetajate. CRRC Zhuzhou, o filială a China Railway Rolling Stock Corp (CRRC), cel mai mare producător de material rulant din China, a scos la export prima garnitură de trenuri cu două etaje Electric Multiple Units (EMU) de la uzina sa din provincia Hunan din centrul Chinei.
Setul de trenuri, care poate circula cu o viteză maximă de 200 de kilometri pe oră, va fi exportat în Austria și va fi utilizat pe liniile de cale ferată din cinci țări europene, inclusiv Austria, Germania și Ungaria, potrivit jeccomposites.com, ONG dedicat promovării materialelor compozite cu sediul în UE.
Dezvoltate în mod independent de compania chineză, EMU-urile cu două etaje respectă standardele STI, sau Specificația Tehnică de Interoperabilitate a Uniunii Europene, potrivit CRRC Zhuzhou.
„Echipate cu șase vagoane și 571 de locuri, unitățile multiple electrice pot transporta 1.280 de pasageri. Capacitatea trenului este cu 35% mai mare decât cea a unui tren cu etaj și, astfel, ușurează tensiunile de capacitate pe căile ferate europene aglomerate”, spune Sun Yongcai, președinte al CRRC. Tot el a declarat:
„Trenul are un design ușor și utilizează un număr mare de materiale compozite noi, cum ar fi fibre de carbon ușoare, de înaltă rezistență, rezistente la coroziune și fibre de sticlă-carbon. Greutatea întregului tren este cu doar aproximativ 10 procente mai mare decât cea a unui tren cu un singur nivel.”
Nu trebuie însă uitat că materialul rulant fabricat de chinezi întâmpină dificultăți la vânzarea pe piața europeană. Recent autoritățile de concurență din UE au început cercetări privind subsidiile acordate de statul chinez unui producător care voia să vândă în Bulgaria material rulant, iar acum câțiva ani guvernul PNL condus de Florin Cîțu a interzis desfacerea de material rulant Made in China pe piața românească.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail