Slide Slide Slide


PARTENERI:

Curse Tarom spre Constanța, din iulie. De ce în Franța se merge la mare cu trenul și în România cu avionul

By
curse Tarom spre Constanța

Din iulie se introduc curse Tarom spre Constanța, din trei orașe din vestul și centrul țării. Pe distanțe similare, în Franța se circulă cu trenul, pentru că infrastructura este bună, iar durata călătoriei este la jumătate față de România. Deja, avionul nu mai este atractiv, pentru că aeroporturile sunt în afara orașelor și trebuie să te prezinți cu câteva ore înainte de decolare, mai ales în condițiile pandemiei de coronavirus de tip nou.

Adrian Bărbulescu

curse Tarom spre Constanța

Compania Tarom a anunţat sâmbătă că din luna iulie introduce curse din centrul şi vestul ţării către Litoral, astfel din aceste zone se va putea ajunge la mare în mai puţin de o oră. Totuși, nu e vorba doar de o oră, așa cum vom vedea mai jos.

Curse Tarom spre Constanța, de la Timișoara, Oradea și Cluj-Napoca

”Compania Naţională de Transport Aerian – Tarom anunţă că, începând cu luna iulie, va introduce noi rute interne, care să susţină repornirea turismului românesc. Astfel, românii din vestul ţării vor putea ajunge pe litoral în mai puţin de o oră.  Rutele noi operate de Tarom vor fi: Timișoara – Constanţa – Timișoara; Oradea – Constanţa – Oradea; Cluj Napoca – Constanţa – Cluj Napoca. Zborurile vor fi efectuate în condiţii de siguranţă, si vor avea ca destinaţie Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu din Constanţa, de unde turiştii pot ajunge rapid în staţiunile de pe litoralul Mării Negre sau în Delta Dunării”, se arată într-un comunicat al companiei.

Compania aeriană vrea să concureze cu transportul feroviar

Decizia de introducere a unor zboruri care să conecteze mari oraşe, de litoral, vine în urma consultărilor dintre Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin Direcţia Generală Turism, Prefectura Constanţa, Primăria Oradea, Primăria Timișoara şi Primăria Cluj-Napoca,  împreună cu Tarom, în contextul în care se estimează că cei mai mulţi dintre români vor alege, în acest an, să îşi petreacă vacanţa de vară în ţară.curse Tarom spre Constanța ceferist în conducerea Tarom

„Acum că restricţiile încep să se ridice, ne reluăm activitatea şi facem ce ştim mai bine, conectăm România, intern şi internaţional. Ne bucurăm să putem oferi o alternativă sigură şi rapidă călătoriilor cu maşina sau trenul pe distanţe lungi, pentru românii care merg anul acesta în vacanţă, în ţară. Dacă distanţa de la Timişoara până pe litoral se parcurge cu autoturismul în aproximativ nouă ore, cu avionul, acelaşi drum durează doar o oră, în condiţiile de siguranţă incomparabile. Ştiu că mulţi români aşteptau introducerea acestor rute şi sunt convins că, având această facilitate, mulţi dintre noi vom redescoperi România şi vom contribui la susţinerea turismului autohton. Semnalele de solidaritate cu business-urile româneşti, pe care le primim tot mai des, încep să ne redea optimismul şi încrederea că împreună putem depăşi perioada grea prin care am trecut”, a declarat George Barbu, directorul general al Tarom.

Curse Tarom spre Constanța. Călătoria durează de fapt patru ore și jumătate

Așa cum spuneam, de fapt călătoria cu avionul nu durează doar o oră, așa cum susțin oficialii Tarom. Nici la Cluj-Napoca, nici la Timișoara și nici la Oradea aeroporturile nu se află în oraș, așa că se adaugă un timp suplimentar de cel puțin jumătate de oră. În plus, la aeroport trebuie să te prezinți cu minimum două ore înainte de decolare.

Apoi, la destinație, după aterizare urmează recuperarea bagajelor – încă aproximativ jumătate de oră. Nu trebuie uitat nici faptul că Aeroportul Internațional Mihai Kogălniceanu este situat la 26 km de Constanța, așa că va mai dura ceva până să ajungem la hotel. Varianta feroviară este total inatractivă – peste trei ore, cu schimbare la Medgidia, așa că rămâne cea rutieră. Chiar dacă autoritățile vor asigura autocare în regim shuttle pentru preluare pasagerilor curselor aeriene, tot se mai adaugă minimum jumătate de oră până ajungem la Constanța.

Trăgând linie, rezultă o durată a călătoriei de patru ore și jumătate. Chiar și în aceste condiții, varianta transportului aerian poate fi o opțiune de luat în calcul, pentru că, din cauza infrastructurii rutiere și feroviare deficitare, călătoria cu mașina sau trenul durează mult mai mult.

12 ore și jumătate, cu trenul de la Cluj-Napoca la Constanța

Vom lua exemplul orașului Cluj-Napoca, cel mai apropiat de Constanța dintre cele trei de unde vrea Tarom să opereze curse.bugetul Primăriei Cluj Napoca pe 2020 metroul din Cluj

Pe rutier, drumul de 680 km durează nouă ore și 47 de minute, potrivit site-urilor de specialitate. În ceea ce privește varianta feroviară, cel mai rapid tren operat de CFR Călători (IRN 1946) străbate distanța de 774 km în 12 ore și 36 de minute. Și asta pentru că în ultimii 30 de ani infrastructura feroviară a fost lăsată de izbeliște de politicieni, iar duratele călătoriilor au crescut nepermis de mult.

Șase ore, pe o distanță similară în Franța

Dar să vedem cum stau lucrurile într-o țară în care politicienii au luat decizia de a investi în calea ferată. În Franța, parizienii se duc la mare cu trenul. De la Gare de Lyon din Paris și până la Nisa (gara Nice-Ville), cel mai rapid tren (de tip Ouigo, adică TGV low cost) face cinci ore și 51 de minute pe cei 687 km (cu doar 87 km față de Cluj Napoca-Constanța).curse Tarom spre Constanța atenționare de călătorie pentru Franța

Cu mașina faci mai mult – opt ore și 34 de minute. Durata călătoriei cu mașina este precizată chiar pe site-ul SNCF, operatorul francez de stat, pentru a te determina să lași autoturismul acasă și să călătorești cu trenul. La noi, să afișezi pe site-ul CFR Călători cât faci cu mașina ar însemna sinucidere curată pentru societatea feroviară de stat (și nu numai, pentru că și operatorii privați merg pe aceeași infrastructură deficitară.

Dacă luăm exemplul Paris-Marsilia, deja devine umilitor pentru România, deoarece distanța de 660 km este străbătută de cel mai rapid tren în trei ore și nouă minute.

Scump, doamnă, scump, la români e mai ieftin!

Cum stăm însă la prețul biletelor în comparație cu francezii? O călătorie Cluj Napoca-Constanța costă la clasa a doua 108 lei. Cum însă puțini sunt cei care se vor încumeta să stea în fund pe scaun 12 ore și jumătate, cea mai bună opțiune este vagonul de dormit sau cușetă. La vagon de dormit prețul este de 236 de lei, iar la cușetă cu șase paturi în cabină – 145 de lei.

Mult mai puțin decât în Franța (unde, ce-i drept, sunt și alte venituri). Un drum Paris – Nisa, la clasa a doua (nici nu mai sunt trenuri de noapte pe această rută) costă 115 euro cel puțin.

Trenul rămâne preferatul familiilor cu copii mici

Diferențele sunt cer-Pământ între cele două sisteme feroviare, însă un lucru este cert: dacă s-ar face investiții în infrastructură, cursele aeriene spre Constanța, fie ele și de la Timișoara sau Oradea, ar fi nerentabile. Lumea ar prefera să ia trenul, în loc să se trambaleze până la aerroport și de la aeroport, dacă durata călătoriei pe calea ferată ar mai scădea cu vreo trei ore. Adică măcar aducerea infrastructurii la viteza proiectată.curse Tarom spre Constanța înlocuire macazuri în Gara Constanța ERTMS pe Constanța-București-Predeal curățenie în gările de la malul mării tren suplimentar spre Constanța minivacanța de Paște

În plus, trenul va rămâne, chiar și în condițiile actuale, mijlocul de transport preferat spre mare pentru cei cu copii mici. Și asta pentru că pentru a cumpăra un bilet de avion îți trebuie un document de identitate cu fotografie (adică pașaport), iar greutatea bagajului este limitată. În tren poți să bagi câte kilograme vrei. Rămâne de văzut și care vor fi tarifele practicate la aceste curse Tarom spre Constanța.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share