Site logo
20 mai 2022

Situație suprinzătoare pe căile ferate din România, Ungaria și Austria. Unui tren românesc i s-a interzis intrarea în Austria, căci sosea acolo cu întârziere, după ce la granița României cu Ungaria controlul Poliției de Frontieră a durat nejustificat de mult.

Cazul a fost sesizat publicației Club Feroviar de către un pasager pe care îl numim V.R.. Acesta circula între București și Viena. Practic, el spune că austriecii au refuzat accesul trenului în țară, căci întârzierea trenului românesc le-ar fi dat peste cap traficul feroviar.

Asta în condițiile în care în România există zile în care zeci de trenuri întârzie fiecare cu orele.

Doi constructori români de căi ferate și firma pe care aceștia o dețin au fost achitați definitiv vineri de Curtea de Apel Galați Iohannis în trenul de aeroport
MInistrul de Interne, Lucian Bode, totodată și fost ministru al Transporturilor, nu prea înțelege importanța respectării timpilor în graniță

Ne-au dat jos ca pe niște vite din tren

„Am călătorit cu acest tren la data de 09/05/2022 la Viena, dar nu am și ajuns la destinaţie. În urma întârzierii trenului cu două ore de către vameşii români în Episcopia Bihor şi cei unguri, trenul s-a oprit la Budapesta. Pur şi simplu, la Budapesta, polițiștii și personalul feroviar ne-au dat jos ca pe nişte vite, fără nicio explicaţie plauzibilă. Ulterior, am aflat că din cauza întârzierii acumulate chiar şi cu 20 min, OBB anulează trenul că încurcă traficul în Austria. Menţionez că trenul a plecat din Bucureşti Nord plin cu călători. Nu existau locuri la niciun vagon. A trebuit să-mi plătesc iar rezervările pentru că pierdusem legăturile feroviare până la Londra, inclusiv la Eurostar. Am trimis o reclamaţie la CFR Călători, dar nu am primit niciun răspuns, (doar că – n.red.), cu toate că un reprezentant va soluţiona reclamaţia în cel mai scurt timp, a fost comunicare dată de robot (ce înseamnă în scurt timp???). În concluzie, nu recomand călătoria cu trenul, e un haos total la CFR Călători. În toată Europa se circulă la minut cu viteze ameţitoare 180-320 km/h trenuri curate, personal de înaltă clasă, oameni care strâng gunoiul în timpul călătoriei, avertizoare sonore şi vizuale ale staţiilor din parcurs, ale locurilor rezervate în vagon, wifi, la noi nu există nimic despre aceste lucruri minore, dar cu efect asupra călătorului. Vă mulţumesc pentru înţelegere”, se plânge românul stabilit în Marea Britanie.

CFR Călători: Durata controlului de frontieră e atribuția autorităților în domeniu

Petiția semnalată publicației Club Feroviar a fost transmisă de dl V.R. la CFR Călători în data de 12 mai 2022, aceasta este în curs de analiză și va primi răspunsul în conformitate cu prevederile legii nr.233/2002 şi ale Ordonanţei de Guvern NR.27/2002, privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare.

În ceea ce privește durata controlului de frontieră care generează întârzieri în circulație, CFR Călători nu poate interveni asupra acesteia, fiind strict atributul autorităților în domeniu. Orice perturbare a programului de circulație a trenurilor pe fondul controlului de frontieră conduce din păcate la nerespectarea graficelor de circulație pe secție până la Budapesta și în continuare spre Viena, CFR Călători fiind afectată atât prin nemulțumiri provocate clienților, cât și prin imposibilitatea efectuării rutei stabilite. Facem mențiunea că circulația trenurilor internaționale românești pe rețelele feroviare internaționale este coordonată de administratorii feroviari ai respectivelor rețele.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share