Site logo

Declarația lipsită de logică a lui Grindeanu referitoare la calea ferată Caransebeș-Arad

8 iunie 2025
calea ferată Caransebeș-Aradcalea ferată Caransebeș-Arad

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut o declarație referitoare la calea ferată Caransebeș-Arad care sfidează logica.

Lucrările pe cele patru loturi ale tronsonului feroviar Caransebeș-Timișoara-Arad au obținut finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Însă unele șantiere au început târziu, cum este cel de pe sectorul Caransebeș-Lugoj. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că investițiile vor continua, chiar dacă se va schimba sursa de unde vin banii.

”Dacă vorbim despre calea ferată de la Caransebeș la Arad, poate unele tronsoane nu vor fi finalizate până în vara anului viitor. Asta nu înseamnă că aceste lucrări nu vor fi finanțate în continuare pe Programul de Transport. Pe mine nu mă interesează de unde vin banii și care e sursa, că e din PNRR sau din Programul de Transport, mă interesează să se facă acele proiecte și să nu se piardă niciun euro”, a declarat, la Timișoara, Sorin Grindeanu, citat de Express de Banat.



Banii europeni se vor pierde

Finalul declarației sale nu are nicio logică. Dacă un tronson nu va fi gata pentru a primi finanțarea din PNRR, atunci banii respectivi se vor pierde. Iar dacă șantierul va fi reluat cu fonduri din Programul Transport, iar va fi vorba de pierderea unor bani europeni, căci sumele respective ar fi putut fi utilizate pentru modernizarea altui tronson feroviar.

Pe lotul 1 Caransebeș-Lugoj, execuția lucrărilor nu a început, se fac numai lucrări pregătitoare, stadiul fiind de 0,97%, potrivit ultimei monitorizări a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA prezentate recent de Club Feroviar. Lotul 2 Lugoj-Timișoara Est este cel mai avansat, cu un procent de realizare de 26,62%. Șantierul Lotului 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj a ajuns la 9,64%, iar modernizarea Lotului 4 Ronaț Triaj-Arad este acum la stadiul fizic de 14,17%.

Tronsonul de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad are o lungime 162 de kilometri, iar investiția în modernizarea lui se ridică la 8,7 miliarde de lei.



Share