Site logo
Depunere amânată din nou pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia
13 iulie 2024

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a prelungit din nou termenul limită de depunere a ofertelor pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia.

Pe 19 aprilie, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii Electrificare și Reabilitare linie de cale ferată Constanța-Mangalia”.

Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 1.317.921.813,80 și 1.557.357.212,75 lei (între 265 și 312 milioane de euro), după cum a scris atunci Club Feroviar. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare era stabilit pentru data de 17 iunie 2024, ora 15:00. Apoi, la începutul lunii iunie, CNCF CFR SA a prelungit acest termen până pe 15 iulie, la ora ora 15:00.

Ei bine, acum noul termen de depunere a ofertelor la licitație este data de 29 iulie, potrivit anunțului din SEAP.

În general, prelungirea termenului de depunere a ofertelor la procedurile de achiziție publică denotă un interes crescut al companiilor pentru lucrarea scoasă la licitație, dar și solicitarea de clarificări de către acestea.



Ce presupune modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia

Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c. Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoară pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.

Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.

Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație de tracțiune CFR/Enel.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share