Consiliul de Administrație al CFR Marfă a aprobat marți în ședință programul de disponibilizare a 1.400 de angajați.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Disponibilizările la CFR Marfă angajările în sistemul feroviar ajutorul de stat pentru CFR Marfă sindicaliștii feroviari despre Rovana Plumb

Consiliul de Administrație l-a mandatat pe directorul general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi, să demareze procedurile aferente disponibilizărilor, a informat după ședință, Iulică Măntescu, lider al Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă, participant la discuții. „În perioada următoare vor fi parcurse etapele prevăzute în Codul Muncii,  discuții cu sindicatele, elaborate documentele pentru ITM, Agențiile de reconversie profesională”, spune el.

Deocamdată nu vor fi posibile  decât plăți compensatorii la nivelul a șase salarii minime pe economie, urmând ca la momentul la care se va discuta de disponibilizări în minierit să fie prevăzute la solicitarea Ministerului Transpoirturilor în ședință de Guvern și alte plăți pentru disponibilizații CFR Marfă.

Până acum, toate reorganizările s-au mărginit la concedieri

Una dintre problemele ridicate de sindicate a fost faptul că, cel puțin până în prezent, disponibilizările nu au fost însoțite de măsuri de reorganizare a activității companiei.

„Am întrebat și eu: orice reorganizare ce se rezumă doar la disponibilizări nu va face bine societății. Ce se intamplă vis a vis de decizia CE? Toate lumea știe că trebuie să venim cu pachet de legi, Memorandum, modificări ale legii, căci și darea în plată necesită modificări”, spune el.

Măntescu dă un exemplu. Costurile lunare cu amortizările de 23 de milioane lei, sunt mai mari decât cele cu salariile de 21 milioane lei, exemplifică sindicalistul. De aceea trebuie pusă ordine în costuri.

Citește aici despre disputa CFR Marfă – Patronate privind modalitatea de stingere a datoriilor către CFR SA si ANAF.

Nevoia de amendare a legislației curente pentru a deveni posibilă darea în plată (activele feroviare ale CFR Marfă către CFR SA și ANAF) apare și în nota de fundamentare a bugetului companiei pe acest an. Nota de fundamentare a proiectului de buget menționează:

În vederea realizării acestui lucru, este necesar:

  • aprobarea mecanismului de plată alternativă prin darea în plată, în vederea stingerii ajutorului de stat de către Comisia Europeană;
  • emiterea Ordonanței de Urgență privind modalitatea alternativă de stingere a datoriei prin darea în plată a unor bunuri mobile și imobile;

Club Feroviar a explicat zilele trecute într-un articol disponibil aici care va fi  ordinea de disponibilizare a personalului. 

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share