Site logo
28 ianuarie 2023

În orașele din Moldova se poate ajunge sâmbătă dimineață doar cu trenul, după ce DN2 a fost închis circulației auto. Pe calea ferată se circulă în condiții de iarnă, dar nu este închisă nicio magistrală. În schimb, pe M800 București-Constanța trenurile circulă cu dublă tracțiune și se înregistrează în continuare întârzieri.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat sâmbătă dimineață că mai multe drumuri naționale, cu precădere din sud-estul țării, sunt închise circulației auto, din cauza ninsorilor abundente. Printre cele închise se află și DN 2, care face legătura între Capitală și Suceava. Pe acest drum, autoritățile au închis circulația între localitățile Căldărușeanca și Râmnicu Sărat din județul Buzău.

DN2 închis circulației. Trenurile nu au întârzieri mari pe M 500

Pe cale de consecință, în Moldova și Bucovina se mai poate ajunge doar pe calea ferată (Magistrala 500). Dar să vedem cum se prezintă situația în transportul feroviar spre și dinspre nord-estul țării.

Trenul IR 1655, care a plecat din București Nord sâmbătă la ora 6,49, cu sosire programată la Suceava la ora 12,34, avea la ora publicării acestui articol o întârziere de 32 de minute. Pe sensul opus, IC 552, care a plecat din Cetatea de Scaun a Moldovei la ora 5,45 și trebuia să ajungă la București la ora 11,27, avea o întârziere de doar 17 minute în parcurs. La rândul lui, IR 1752, care a plecat din Suceava la ora 8,52 (sosire 14,55 București Nord), avea o întârziere de patru minute.

CFR SA: trafic feroviar deschis pe toate magistralele

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că traficul feroviar este deschis pe toate magistralele de cale ferată, circulaţia trenurilor fiind însă adaptată la condiţiile meteo.

În partea de sud-est a țării, pe raza județelor aflate sub avertizarea de ninsori și vânt, personalul feroviar al regionalelor București, Constanța și Galați monitorizează cu atenție trenurile aflate în circulație și menține legătura cu operatorii de transport, iar în situațiile în care se impune intervenția pentru remedierea eventualelor deranjamente, echipele sunt pregătite să acționeaze cu drezine pantograf.

De asemenea, pe toată perioada de funcţionare a comandamentelor de iarnă, personalul CFR SA menţine permanent legătura cu dispeceratele operatorilor de transport feroviar atât de călători, cât şi de marfă, şi transmite operativ măsurile necesare care trebuie luate, astfel încât să se asigure continuitate în circulaţia trenurilor, a precizat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al companiei de infrastructură feroviară.

Întârzieri semnificative pe relația București-Constanța și retur

DN2 închis circulației
Foto: Victor Munteanu

Dacă pe Magistrala 500, spre Moldova, se circulă relativ bine, probleme mai mari sunt pe Magistrala 800, București-Constanța.

Bunăoară, IR 1581, care a plecat din București Nord la ora 7,30 (sosire programată Constanța 9,52), a ajuns la destinație cu o întîrziere de 21 de minute. Mai mică decât cea a trenului Regio 8001, care a plecat din București înaintea lui, la 6,20 și care urmează să ajungă întârziat cu doar opt minute.

În sens opus, întârzierile au fost mai mari. De exemplu, IR 1680, care a plecat din Constanța la ora 5,30 (sosire programată la București Nord la 7,55), a ajuns întârziat cu 47 de minute. La rândul lui, IR 1580 (plecare Constanța la ora 7,30) a ajuns mai târziu cu 34 de minute. În fine, IR 1582, care a plecat de la malul mării la ora 8,25, urma să ajungă la București Nord întârziat cu 20 de minute față de ora programată, 10,47.

Pe această magistrală, garniturile au circulat cu dublă tracțiune, diesel și electrică, pentru cazul în care ploaia înghețată și viscolul ar rupe linia de contact. De exemplu, IR 1581 a circulat cu dublă tracțiune pe tronsonul București-Lehliu, așa cum puteți vedea în imaginea alăturată, trimisă de un cititor al Club Feroviar.

Circulația a revenit la normal pe București-Urziceni

DN2 închis circulației
FOTO Adrian Constantin Zofei

Pe Magistrala 700, București-Urziceni, sâmbătă dimineață s-a circulat în condiții decente, întârzierile nedepășind câteva minute.

Asta spre deosebire de dimineața zilei de vineri, când întârzierile au depășit și o oră în multe situații, așa cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar. Vom continua să vă ținem la curent, pe parcursul acestei zile, cu evoluția în traficul feroviar din țară.

CNCF CFR SA îi asigură pe călători că toate eventualele intervenții necesar a se desfășura în zonele afectate de condițiile meteo nefavorabile au drept scop menținerea siguranței și a continuității traficului feroviar.

Călătorii sunt rugaţi că în această perioadă, în care sunt anunţate condiţii meteo nefavorabile, să solicite informaţiile referitoare la condiţiile de circulaţie a trenurilor la numărul de telefon CFR 021/9521, iar pentru verificarea orelor de sosire sau de plecare din gări pot accesa site-ul administratorului infrastructurii feroviare – www.cfr.ro, domeniul camere web -, unde panourile de sosiri/plecări sunt actualizate din minut în minut.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share