Site logo
9 iunie 2022

Municipalitatea Cluj nu va apuca să cheltuiască mai mult de 310 milioane de euro pentru realizarea metroului Cluj din PNRR, spune primarul municipiului, Emil Boc. El e supărat că un important proiect rutier local, o centură ocolitoare a fost scoasă din PNRR de către fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Emil Boc a făcut o paralelă între proiectul metroului finanțat din PNRR și cel al unei centuri ocolitoare a Clujului care ar fi urmat să scoată traficul rutier în afara municipiului.

În pofida importanței proiectului de centură, fostul ministru Drulă a scos centura din PNRR. Supărarea lui Boc este că centura putea fi făcută parțial prin PNRR, după cum se va face și metroul. Aceasta cu atât mai mult cu cât nici metroul nu va putea fi realizat integral din fondurile PNRR, căci calendarul lucrărilor e strâns, până în 2026.

„Credeți că Autostrada Moldovei se termină până în 2026? Este în PNRR, sunt sectoare din autostradă care se vor termina. Foarte bine că a rămas acolo. Metroul se va finaliza în 2026? Nu, o componentă importată de 310 milioane de euro se va finaliza din acei bani. La fel și cu centura metropolitană, nu ne așteptam să primim toți banii, dar era imboldul necesar de a arăta că e prioritatea Clujului. Cu ce drept domnul ministru Drulă ne-a prioritizat metroul și nu centura? Nu ne-a întrebat nici pe mine, nici pe dumneavoastră ce vrem să prioritizăm. Noi am plecat de la premisa că ce a vorbit Guvernul României și a prioritizat în document merge mai departe”, a mai spus Boc.

Metroul, cost de peste două miliarde de euro
În ședința Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca din data de 22 noiembrie 2021 a fost aprobat proiectul privind Studiul de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.
Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii/ Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații.
Investiția totală este estimată la 2,05 miliarde euro, iar durata de realizare a acesteia va fi de 128 de luni. Finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share