Site logo
23 mai 2023

Până în 2040, transportul de marfă pe ruta Brenner (granița Austriei cu Italia peste Alpii austrieci) se va face preponderent cu camioane.

Din cauza capacității reduse a căii ferate și a întârzierii lucrărilor la Brenner Base Tunnel, transportul de marfă pe ruta alpină se va face preponderent cu camioane până în 2040.

Transferul transportului de marfă de la camioane la trenuri în Pasul Brenner este un proiect pe termen lung, neașteptându-se schimbări semnificative ale ponderilor celor două moduri de transport până în 2040, potrivit infotrucker.ro.

Publicația preia datele iMonitraf! care arată că în anul 2021 doar 27,32% din mărfurile care au tranzitat Pasul Brenner au fost transportate pe calea ferată. Ponderea căii ferate a rămas constantă în perioada 2018-2021, iar prognoza de creștere este minimă.

Din cauza capacității căii ferate utilizate în prezent și a necompletării Tunelului de bază Brenner, analiza nu așteaptă schimbări semnificative ale ponderilor celor două moduri de transport în viitorul previzibil. Astfel, până în 2030 este realizabilă o creștere a căii ferate până la 36%, iar această pondere nu se va extinde înainte de 2040.

Situația este complet diferită în tranzitul alpin din Elveția. În 2021, aproximativ 75,45% din mărfuri au fost transportate pe calea ferată. Potrivit prognozei, ponderea ar trebui să crească la 83,7% în 2030. Zilnic, în Elveția sunt disponibile 260 de rute feroviare de marfă peste Alpi.

O tonă din trei pe calea ferată peste Alpii austrieci

Conexiunile alpine din ambele țări joacă un rol important în transportul de marfă. Datele iMonitraf! arată că, în 2021, 165,9 milioane de tone de marfă au traversat Alpii: 66% (109,5 milioane de tone) pe șosea și 34% (56,4 milioane de tone) pe calea ferată.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share