Site logo
20 martie 2023
CFR SA a publicat în SEAP documentația de licitație proiectare și execuție a loturilor Craiova – Filiași – Igiroasa (est de Drobeta Turnu Severin). Două loturi din Craiova – Drobeta Turnu Severin, scoase la licitație.
CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de reabilitare pe secțiunile Craiova – Filiași (lotul 1) și Filiași – Igiroasa (lotul 2), aferente obiectivului Craiova – Drobeta Turnu Severin ce are o lungime totală de 225,28 km.
Club Feroviar a anunțat în premieră aici licitația.
Valoarea financiară totală estimată a acelor contracte este cuprinsă între 2,5 miliarde lei și 2,7 miliarde lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 27.04.2023. Cele două loturi licitate au o lungime însumată de 82,24 km. Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

Două loturi din Craiova – Drobeta Turnu Severin, scoase la licitație

Lucrările au drept scop:
→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
→ mărirea capacității de tranzit;
→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
→ modernizare poduri, podețe;
→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
→ instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18‰.

O stare tehnică necorespunzătoare a liniei

Potrivit CFR SA, secțiunea de cale ferată Craiova-Caransebeș are o lungime existentă de 226 km, fiind linie dublã electrificatã pe intervalul Craiova-Strehaia (60 km), linie simplă electrificată pe intervalul Strehaia-Drobeta Tr. Severin (54 km) și tot linie simplă electrificată pe intervalul Drobeta – Turnu Severin – Caransebeș (112 km).

Pe această linie circulă atât trenuri de călători, cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de staționare (stații de cale ferată și halte de mișcare). Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.

Din punct de vedere al traseului, de la Craiova (cota 121 m) linia coboară spre depresiunea Filiași (110m), de unde începe traversarea dealurilor spre Turnu Severin. Punctul cel mai înalt al liniei este stația Balota, aflată la cota 305 m, de unde linia coboară și se înscrie pe malul Dunării (cota 54 m) cu care merge paralel până la Orșova.

De la Orșova linia pătrunde pe Valea Cernei și urcă în continuare pe Valea Mehadiei până la Poarta (459m), cel mai înalt punct al liniei pe culoarul tectonic Timiș – Cerna de unde începe coborârea spre Caransebeș pe Valea Timișului. După darea în exploatare a liniei, aceasta a trecut printr-un lung proces de modernizare în ceea ce privește suprastructura, lucrările de artă, instalațiile de tracțiune și semnalizare. Astfel, șinele de cale ferată au fost refacționate succesiv de la șină tip 26.3 cu care a fost construită inițial linia, cu sine tip 36.4, tip 40, 45, 49 și în final șine grele tip 65 în perioada 1973-1991.

În anul 1951 s-a realizat dublarea liniei de cale ferată pe tronsonul Craiova – Filiași în lungime de 36 km. În anul 1975 se dublează tronsonul de linie Filiași – Strehaia în lungime de 24 km. La data de 10 septembrie 1971 linia de cale ferată Craiova – Orșova – Caransebeș este electrificată.

În decursul timpului, traseul liniei CF a suferit câteva modificări, din care cea mai importantă a fost strămutarea liniei ca urmare a construirii hidrocentralei și lacului de acumulare de la Porțile de Fier I. Execuția sistemului hidroenergetic și de navigație Porțile De Fier a început în 1964 și a fost dat în funcțiune la capacitate maximă în anul 1971.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share