
Două regionale ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA se chinuie să caute consultanți pentru niște lucrări care nu au constructori desemnați. În cazul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Iași, lucrarea respectivă este modernizarea stației CF Pașcani. Pe de altă parte, SRCF Cluj are în plan modernizarea stațiilor Beclean pe Someș și Dej Călători. Ambele licitații au fost contestate, iar pentru una dintre ele a și venit decizia CNSC, care a decis reluarea procedurii.
SRCF Iași încearcă să găsească, încă din luna iulie a anului trecut, un consultant pentru modernizarea stației CF Pașcani. De atunci, au fost lansate nu mai puțin de patru licitații, toate anulate, iar acum a fost inițiată a cincea.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat zilele trecute anunțul de licitație ce are ca obiect ”Consultanţă în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii – aferentă proiectului
Patru licitații pentru selectarea consultantului, anulate până acum
Prima licitație, lansată pe 19 iulie 2023, a fost anulată pentru că ”niciunul dintre ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronic, după caz”, potrivit anunțului din SEAP.
Apoi, anulate au fost și procedurile de achiziție pentru acest serviciu lansate pe 1 septembrie 2023, 6 decembrie 2023 și 15 februarie 2023. În aceste cazuri, licitațiile au fost anulate pentru că nicio companie nu a depus ofertă până la termenele limită.
La licitația lansată acum, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 8 mai 2024, ora 15:00, iar ele trebuie să rămână valabile până pe 8 noiembrie 2024.
Licitația pentru modernizarea stației CF Pașcani, anulată de CNSC
Că nu există consultant este o treabă, însă nu există nici constructor desemnat pentru modernizarea stației CF Pașcani. La începutul lunii iulie a anului trecut, în SEAP a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 10 august 2023, ora 15:00 și atunci a fost depusă o singură ofertă, din partea asocierii Construct I.N.G. (lider), Daria Const, Pro Ami’s Consulting SRL, ISPCF, Prima Construct, având ca terț declarat firma Arcada Company Galați.
Numai că licitația a fost contestată de o asociere al cărei nume este anonimizat, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor i-a dat dreptate, cerând reluarea procedurii. În momentul publicării acestui articol, procedura de achiziție figurează în SEAP ca suspendată.
Și SRCF Cluj vrea consultant pentru modernizarea a două gări
O situație parcă trasă la indigo întâlnim și la SRCF Cluj. Singura diferență notabilă este că această regională este la prima încercare de a căuta un consultant.
În urmă cu două zile, în SEAP a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Servicii de Consultanță și Supervizare Lucrări aferente obiectivului de investiții:
- Lot 1: ”Servicii de Consultanță și Supervizare Lucrări aferente obiectivului de investiții: „Modernizarea/reabilitarea a 47 stații de cale ferată din Romania – SRCF Cluj” – Stația CF Beclean pe Someș
Valoarea estimată fără TVA: 539.119,90 – 589.170,20 lei
- Lot 2: ”Servicii de Consultanță și Supervizare Lucrări aferente obiectivului de investiții: „Modernizarea/reabilitarea a 47 stații de cale ferată din Romania – SRCF Cluj” – Stația CF Dej Călători
Valoarea estimată fără TVA: 450.939,14 – 492.807,72 lei.
Ofertele trebuie depuse până la data de 20 mai 2024, ora 15:00, pentru ambele loturi, și trebuie să rămână valabile până pe 20 noiembrie.
Licitația pentru modernizarea stațiilor Beclean pe Someș și Dej Călători, contestată
Doar că nici în cazul acestor două stații CF situația nu este doloc clară în ceea ce privește constructorul, cel care va face lucrările propriu-zise.
Pe 15 februarie 2024, CFR SA a anunțat că Sucursala Regională CF Cluj a desemnat asocierea de firme care va face modernizarea gărilor Beclean pe Someș și Dej Călători. Astfel, asocierea SC Construct ING – SC ISPCF SA – SC Prima Construct SRL – SC Pro Ami’s Consulting SRL a fost desemnată câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.
”Contractele de achiziție publică vor fi încheiate de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații”, se arăta în comunicatul dat publicității la vremea respectivă de administratorul infrastructurii feroviare. Iar contestația nu a întârziat să apară, ea fiind depusă de către GDO MOV Impex SRL, a cărei ofertă fusese considerată inacceptabilă de SRCF Cluj. În prezent, procedura apare ca suspendată în SEAP.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail