Site logo
9 decembrie 2021

Dublarea căii ferate de Aeroport, pe porțiunea din Magistrala 700 cuprinsă între Pajura și Mogoșoaia, va mai avea de așteptat.

Licitația lansată la finele lunii octombrie de Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA cu titlul ”Lucrări de dublare parțială a liniei 700 între HM Pajura – Mogoșoaia prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 – 8+900 (expertiză + DALI)” a fost anulată. Valoarea totală estimată a contractului, care trebuia dus la bun sfârșit în termen de cinci luni de zile, era de 74.622 de lei, echivalentul a aproximativ 15.000 de euro, după cum a informat Club Feroviar la vremea respectivă.

”Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme. Procedura de achiziție se anulează în baza art 225, alin 1, lit a din Legea nr 99/2016 întrucât nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă”, se precizează în anunțul postat în sistemul electronic de achiziții publice.

La procedura de achiziție depusese ofertă doar firma PRO AMI’S CONSULTING SRL.

Secție feroviară cu capacitate saturată

Secția de circulație București Nord-Aeroport Henri Coandă T1 a fost declarată secție cu capacitate saturată, se arăta în Caietul de sarcini al licitației.

Pe acest tronson feroviar de cale simplă se produc frecvent întârzieri ale trenurilor care circulă pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă, dar și ale celor care circulă mai departe, spe Urziceni/Slobozia și Galați. Pentru a mei decongestiona secția, toate trenurile Regio de pe relația București-Urziceni vor fi redirecționate începând de duminică, atunci când intră în vigoare Mersul Trenurile 2021-2022, prin Chitila, așa cum a arătat recent Club Feroviar.



Dublarea căii ferate de Aeroport, prin introducerea a două macazuri

Dublarea căii ferate de Aeroport creșterea capacității de trafic pe M700 M700 a ajuns la saturație
În stânga este M700 (neelectrificată), în dreapta secția 301K (electrificată)

Analizând posibilele soluții de creștere a capacității de infrastructură pe această secție, diviziile de exploatare ale Regionalei București au propus introducerea unei diagonale noi, care să asigure legătura între linia 700 Pm. Pajura-Mogoșoaia și linia 301K Ramificație Colentina-Mogoșoaia, între km 8+800 – km 8+900 (poziții kilometrice aferente liniei 700).

Realizarea diagonalei necesită reconfigurarea zonei şi centralizarea schimbătoarelor de cale nou introduse între linia 301K şi linia 700, conform regulamentelor şi instrucţiilor în vigoare. Este necesar ca cele două schimbătoare de cale ale noii diagonale şi ale secţiunilor acestora să fie introduse în instalaţia de centralizare electronică a Stației Post Giuleşti.

Va fi necesară şi reproiectarea dependenţei dintre staţia Mogoşoaia, PM Pajura şi PM Giuleşti, respectiv transformarea actualelor semnale existente pe linia 301K şi linia 700, în conformitate cu prevederile instrucţionale. Centralizarea schimbătoarelor de cale se va realiza cu electromecanisme tip L700H.

De la Mogoșoaia la Balotești, linia este dublă, grație unui proiect încheiat recent de austriecii de la Porr Construct.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share