Site logo
14 iulie 2022

După ce, la finele lunii mai, Ion Simu-Alexandru l-a determinat să iasă la pensie pe Viorel Scurtu, acum procedează la fel cu o altă persoană-cheie din conducerea CFR SA. Este vorba de Sorin Gafițoi, revizor general de siguranța circulației feroviare, om cu state vechi în sistemul feroviar din România.

La fel ca în celelalte cazuri prezentate la vremea respectivă de Club Feroviar, directorul general al companiei de infrastructură, pus în funcție de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care ulterior i-a mai acordat încă un mandat interimar, vrea să scape de toate persoanele incomode.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Sorin Gafițoi a plecat din conducerea CFR SA. La pensie

conducerea CFR SA modernizarea gărilor Ciulnița și Fetești salarii înghețate în 2022 Alegeri locale 2020 la FeteștiPotrivit informațiilor noastre, Sorin Gafițoi s-a pensionat la cerere, miercuri, în aceeași zi cu soția sa, care lucra și ea în centralul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Lui i s-a sugerat însă să recurgă la acest gest, pentru că a făcut parte din comisiile de anchetă internă care l-au anchetat atât pe actualul director general, cât și pe directorul general adjunct tehnic, Petru Ceșa.

Acesta din urmă a fost implicat în niște achiziții ilegale pe vremea când conducea Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Din comisia de anchetă internă care a cercetat inițial faptele penale de la Cluj a făcut parte și Sorin Gafițoi, căruia ulterior i s-a cerut să ”pună batista pe țambal” și să refacă raportul de control.

În locul său va fi adusă o persoană de la Regionala Timișoara, de unde provine directorul general Ion Simu-Alexandru. Și tot din Timișoara provine și actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu. â

La ora publicării acestui articol, pe site-ul CNCF CFR SA figurează în continuare Sorin Gafițoi ca revizor general de siguranța circulației feroviare.

Scenariu identic cu cel al lui Viorel Scurtu

cutremur în centralul CFR SACeea ce s-a întâmplat acum pare tras la indigo cu episodul de la finele lunii mai relatat la vremea respectivă de Club Feroviar.

Atunci, după o carieră de patru decenii în domeniul feroviar, Viorel Scurtu, directorul general adjunct pe partea de Explotare din cadrul CNCF CFR SA s-a pensionat la cerere. Surse din cadrul companiei de administrare a infrastructurii feroviare au declarat pentru Club Feroviar că Viorel Scurtu ar fi luat această decizie în urma unor presiuni la care ar fi fost supus din partea directorului general Ion Simu-Alexandru, legate de achiziția directă care se preconiza pentru sistemul de linii din Portul Constanța. Între timp, după plecare acestuia, atribuirea directă s-a concretizat, marele beneficiar fiind Wiebe România.

Sorin Gafițoi, ceferist de-o viață și primar la Fetești de-un mandat

conducerea CFR SASorin Gafițoi și-a dedicat toată cariera căii ferate, cu o singură întrerupere de patru ani de zile (2016-2020), când a fost primar din partea PSD în orașul său natal, Fetești.

Numele său este legat de modernizarea Magistralei 800 București-Constanța. Atunci, mai multe stații de pe traseul din Bărăgan au rămas neterminate, printre care două noduri feroviare – Ciulnița și Fetești. La Ciulnița a fost refăcut sistemul de linii din stație, dar nu au fost finalizate peroanele. La Fetești, gara a fost reconstruită, dar peroanele şi liniile, nu.

Responsabil de urmărirea proiectului din partea CFR SA era la vremea respectivă Sorin Gafițoi. La vremea respectivă, el explica faptul că, deoarece proiectul tehnic inițial de construcție a noii staţii (ansamblul de linii şi macazuri) întocmit de italienii de la Astaldi a fost greșit, el a trebuit refăcut. Numai că între timp a expirat perioada în care puteau fi accesaţi banii europeni, aşa că şi acum liniile şi peroanele din staţie sunt cele vechi.

Abia la finele lunii mai a acestui an s-a semnat contractul pentru modernizarea celor două stații, cu Asocierea Arcada Company SA – ISPCF SA, în valoare de 309.208.853.42 lei (fără TVA), așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

La Primăria Fetești, Sorin Gafițoi a candidat din partea PSD și a câștigat mandatul de edil în dauna primarului în funcție, Gheorghe Catrinoiu (PNL), și el ceferist. La alegerile din 2020 nu a mai candidat pentru un nou mandat și s-a întors în centralul CNCF CFR SA.

Sorin Gafițoi nu a putut fi contactat pentru a-și exprima punctul de vedere în legătură cu ieșirea sa la pensie.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share