Slide


PARTENERI:

Eurostat pune România pe locul 4 la accidente feroviare mortale în UE. Unde greșește

By

Oficiul European de Statistică Eurostat a plasat România pe locul 4 la accidente feroviare mortale în UE în 2020. De fapt, în anul luat ca referință de statistica de la Bruxelles în țara noastră a murit un singur om într-un accident feroviar propriu-zis, într-un vagon al CFR Călători care a luat foc.

Potrivit comunicatului de presă dat publicității joi de Eurostat, numărul de accidente feroviare semnificative în Uniunea Europeană a scăzut cu 40% între 2010 şi 2020. Tot aici, se precizează că ţările membre unde se înregistrează cel mai mare număr de accidente sunt, în ordine, Germania, Polonia, Franţa şi România.

Astfel, în urmă cu doi ani, în Uniunea Europeană s-au produs 1.331 de accidente feroviare semnificative, cu 898 mai puţine decât în 2010. Eurostat subliniază că, deşi acest număr a scăzut constant în ultimul deceniu, declinul din 2020 a fost influenţat şi de reducerea dramatică a transportului de pasageri pe calea ferată în urma pandemiei de coronavirus.

În rândul statelor membre, Germania a înregistrat în 2020 cel mai mare număr de accidente feroviare (294), urmată de Polonia (179), Franţa (104) şi România, cu 102 astfel de incidente sau 7,6% din numărul total de accidente feroviare înregistrate la nivelul blocului comunitar. Comparativ, în 2011, România a înregistrat 217 accidente feroviare, adică peste 10% dintre cele 2.144 de evenimente de acest fel consemnat în anul respectiv la nivelul Uniunii Europene.

La polul opus al clasamentului, Irlanda nu a înregistrat niciun accident feroviar în anul 2020, Luxemburg a raportat doar unul singur, iar Estonia şi Slovenia au avut fiecare câte cinci accidente.

România, oficial pe locul 4 la accidente feroviare mortale în UE

accidente feroviare mortaleStatistica întocmită de Eurostat face referire și la victimele accidentelor feroviare din blocul comunitar.

Oficialii de la Bruxelles indică faptul că 687 de persoane şi-au pierdut viaţa şi 468 au fost grav rănite în accidente feroviare în 2020, ambele cifre fiind în scădere comparativ cu 2010. Tot ei notează că în cazul deceselor în ultimul deceniu a avut loc o scădere de 45%, de la 1.245 în 2010 până la 687 în 2020.

Și aici, România este pusă tot pe locul 4. Astfel, țările membre ale UE în care în 2020 s-au înregistrat cele mai multe decese în accidente feroviare ar fi fost Polonia (148), Germania (137) şi România (79 de decese). Și raportat la populație, România este „arătată cu degetul”. Numărul deceselor în accidente feroviare, raportate la un milion de locuitori, arată că media UE este de 1,5, însă în două state membre raportul a depășit cifra 4: Slovacia (4,9) şi România (4,1).

Datele Eurostat mai arată că cea mai răspândită cauză a deceselor în urma accidentelor feroviare o reprezintă persoanele care traversează calea ferată prin locuri nepermise (411 de cazuri, sau 60% din numărul total al persoanelor care şi-au pierdut viaţa în accidentele feroviare), urmată de accidentele la trecerile la nivel cu calea ferată (213 decese sau 31% din total).

În România, accidentele la trecerea la nivel sunt considerate accidente rutiere

accidente feroviare mortaleEi bine, aici apare greșeala, dacă-i putem spune așa, din raportarea Eurostat. Oficiul European de Statistică consideră drept ”accidente feroviare” și accidentele produse la trecerile la nivel cu calea ferată.

În România, acestea sunt considerate ”accidente rutiere” și pe bună dreptate, că doar nu mecanicul de locomotivă trebuie să se asigure la trecerea la nivel. În plus, Eurostat pune în categoria accidentelor feroviare și cele produse prin accidentarea, mortală sau nu, a pietonilor care traversează neregulamentar șinele.

De altfel, după cum se poate observa și din graficul alăturat, întocmit de Eurostat, aceste două categorii sunt predominante în România. O porțiune infimă din grafic indică ”incendii la material rulant” în dreptul țării noastre, dar asupra acestui lucru vom reveni mai jos. Nicio ciocnire de trenuri sau deraiere nu este prezentă pe graficul alocat României. Nu pentru că nu s-ar fi produs, ci deoarece nu au fost victime.

De exemplu, în cazul Norvegiei (țară care nu este membră a UE, dar face parte din Spațiul Economic European) graficul este violet în majoritatea sa, indicând multe coliziuni și deraieri. În situații asemănătoare se găsesc și alte state din Europa, dar nu și România.

CITEȘTE și Ce e mai sigur, trenul sau mașina? 2 morți pe calea ferată în 13 ani vs 932 de morți pe șosele în 7 luni

Un singur mort în accident feroviar în România anului 2020

trenul care a luat focDe fapt, în România anului 2020, o singură persoană a murit într-un accident feroviar.

În noaptea de 5 spre 6 aprilie 2020, cadavrul carbonizat al unei persoane a fost găsit într-un tren care a luat foc pe linia de cale ferată dintre Augustin şi Racoş. Iniţial, pompierii chemaţi să stingă incendiul au fost informaţi că în trenul respectiv nu sunt călători. Ulterior, la stingerea incendiului, în vagonul cuprins de flăcări a fost găsit cadavrul unei persoane, după cum a informat la vremea respectivă Club Feroviar.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share