Site logo
EXCLUSIV. Când va fi gata raportul final AGIFER privind accidentul feroviar de la Galați
13 mai 2024

A trecut mai bine de un an de la accidentul feroviar de la Galați, în care ceferista Gina Basoc și-a pierdut viața, iar până în momentul de față nu se știe cu exactitate cine a fost de vină pentru producerea lui. Club Feroviar vă anunță în exclusivitate când va fi gata raportul final AGIFER privind acest accident oribil.

Peronul stației CF Galați unde pe 25 martie și-a pierdut viața Gina Basoc, conductor de tren la CFR Călători, a devenit loc de pelerinaj.

Pe unul dintre stâlpii care susțin copertina a fost organizat de către ceferiști un mic altar pentru aducere aminte. ”Aici este locul unde am părăsit toate trenurile vieții mele și am urcat abrupt în trenul nemuririi. Ca voi am fost, ca mine veți fi. Dragi colegi, vă rog nu mă uitați! Rugați-vă pentru mine!” – se poate citi pe placheta comemorativă, așa cum se poate vedea din imaginea alăturată, postată pe un grup de Facebook al ceferiștilor de către Marcela Petrea, căreia îi mulțumim pe această cale.



O fetiță a rămas orfană după accidentul feroviar de la Galați

accidentul feroviar de la Galați accidentele feroviare de la Roșiori și Galați CFR Călători retrage locomotivele accidentul feroviar din gara GalațiPe 25 martie 2023, într-o seară de sâmbătă, în gara Galați s-a produs un grav accident feroviar. Locomotiva EC 128 a Depoului Galați, care urma să fie pusă la tracțiunea trenului Regio 7576, care urma să plece în direcția Mărășești, la cuplare a tamponat violent vagonul 261609098.

În urma impactului au fost rănite patru persoane, din care una în stop cardio-respirator şi o alta încarcerată. Ulterior, a fost declarat decesul ceferistei Gina Basoc, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. În urma ei, o fetiță a rămas orfană de mamă.

A fost publicată doar o Declarație intermediară a AGIFER

Apoi, pe 30 martie 2023, Consiliul de Administrație al SNTFC CFR Călători a luat o decizie radicală: retragerea din circulație a tuturor locomotivelor care au soluția tehnică, precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați. Au fost ”trase la gard” 12 locomotive cu graduator de tip SAGMA montate de societatea craioveană INDA SRL.

Între timp, toată lumea aștepta să afle ce s-a întâmplat cu adevărat în acea sâmbătă neagră de 25 martie 2023. Investigația se dovedește însă a fi mult mai complexă decât s-ar fi putut crede la prima vedere, așa că AGIFER a publicat doar o Declarație intermediară referitoare la accident, nu și Raportul de investigare propriu-zis.

Laurențiu Dumitru: raportul final AGIFER va fi publicat în maximum patru luni

Club Feroviar l-a contactat pe directorul general al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), Laurențiu Dumitru (foto) pentru a afla ce s-a mai întâmplat în ancheta privind accidentul feroviar de la Galați din 25 martie 2023.

”Lucrăm în continuare la Raport, mai avem niște probe de făcut. Deja am început să ne lămurim ce s-a întâmplat, așa că în două-trei luni, maximum patru luni Raportul va fi redactat și va fi dat publicității”, ne-a declarat șeful AGIFER.

Locomotiva EC 128 a fost sigilată și de AGIFER, și de Parchet

El a precizat că locomotiva EC 128 a fost sigilată atât de către reprezentanții AGIFER, cât și de către cei ai Parchetului, pentru a nu face loc unor speculații cum că cineva ar fi încercat să înlocuiască piese, să falsifice probe la bordul ei. De asemenea, Parchetul a dispus efectuarea unei expertize tehnice judiciare. Trebuie precizat faptul că anchetele celor două instituiții – Parchet și AGIFER – se derulează independent, în paralel. Parchetul va stabili vinovățiile, iar AGIFER măsurile de remediere, astfel încât să nu se mai producă un accident similar.

”Măsurile de îmbunătățire trenuie să fie unele potrivite, astfel încât să nu fim în situația în care să mă duc la doctor cu o durere de stomac și să plec de acolo cu mâna în ghips”, a explicat plastic Laurențiu Dumitru.

El a mai precizat că la întocmirea Raportului final de investigare va fi tratat ”cu foarte mare seriozitate” și istoricul accidentelor în care au fost implicate locomotive cu graduatoare SAGMA, cum ar fi cele de la Coșlariu, Caransebeș sau Bârsești.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share